Sunah Suka Sakura dot com

Sunday, February 13, 2011

~ Ada Apa Dengan Cinta? ~ Part 2

Cinta itu kadang menyakitkan, menyiksakan, memedihkan.. Namun apa guna bercinta jika itu yang akan dirasai?? himpunan kata cinta ini diluahkan takkala jiwa ini kosong dan memerlukan perhatian...dari seseorg yang memiliki cinta...



◙ Hati-hati  dengan cinta, kerana cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta palsu.

◙ Berkemungkinan apa yang kamu sayangi atau cintai tersimpan keburukan di dalamnya dan berkemungkinan apa yang kamu benci tersimpan kebaikan di dalamnya.

◙ Cinta kepada harta ertinya bakhil, cinta kepada perempuan ertinya alam. Cinta kepada diri ertinya bijaksana, cinta kepada mati ertinya hidup dan cinta kepada Tuhan ertinya Takwa.

◙ Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta ke dalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.

◙ Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam , tetapi tidak mempunyai perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah  seperti gong yang bergaung atau sekadar canang yang gemerincing.

◙ Cinta adalah keabadian...dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dialami
Siapapun pandai menghayati cinta tapi tiada siapa yg pandai menilai cinta kerana cinta bukan objek yg boleh di lihat oleh mata kasar. Sebaliknya cinta hanya dapat ditilik melalui hati dan perasaan.

◙ Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta !

◙ Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

◙ Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya

◙ Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

◙ Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

◙ Andainya hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.

◙ Cinta sesuatu yg mengasyikkan,ia boleh membuat kita hilang kewarasan fikiran. Cinta juga sebenarnya indah jika pandai menghayatinya. Sebaliknya cinta boleh jadi racun jika tersalah tempat. Apa pun cinta itu buta.

◙ Anyamlah buih-buih di laut demi membuktikan cinta yang suci tanpa menodai keaslian pantai itu.

◙ Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan.

untuk menghayati lagi kata-kata cinta sila klik pautan dibawah



*karya ini bukan nukilan aku 100%...dan kalo perasan ada ayat2 yang dah biasa kita dengar...aku sekadar menambah sedikit perisa dan menghimpunkan kata2 cinta tu.



13 comments:

y u y u Z u l a i k h a said...

semoga cinta yuyu di susuli dengan jodoh ^^


cewahh~

NUR FATYN (^^,) said...

huhu...sadis nya ayat.. :(

Woofer Storm said...

waaaa bab2 cinta ni sy zero bro.ngeeeee

Sunah Mohammad said...

salam ady~ suka part ni...

"Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya."

..kerna kadang2 manusia terlalu mahukan kesempurnaan..

cinta? saya masih mencarinya..moga ketemu~ ameen..

IeDa_IsHiDa88 said...

suka entry awk nie...huuhuhu..

Norfa said...

cinta teramat pahit..sungguh susah nak mencari yang sejati.. erkk...

shahjiehan said...

adibudika!! hehehe..salam ziarah dari SJ.. buang la varification tuh.. kat blog SJ ade tutorial ni..senang je

ferra ferro said...

cinta memang sweet . tapi kalau taknak boleh je kan3 ? nheee~

lagi skali nak cakap , nice entry lah .. =D

Mat Gebu said...

Aku suka N3 ni, macam episode yang dulu tuu...

jaa64 said...

sweet2..suka sgt :
thanks for sharing

aDisH.sHidA said...

biar sahaja cinta itu pergi andai itu yang lebih membahagiakan..mungkin kita akan dapat cinta yang lebih agung selepas itu

azian said...

ady...
terima kasih singgah di blog sy...
sy suka entry kamu masak2...heheheh...

yaya_flanella said...

:)