Sunah Suka Sakura dot com

Sunday, February 13, 2011

Ady Gebu vs Mat Gebu~~ Dapurku Ada Sempadan

Hasil borak2 dan senda gurau manja seperti cucu dan atuknya antara aku dan MAT GEBU... akhirnya terjadilah satu perjanjian yang mampu membuatkan hidup aku berubah seketika... GRrrr......

Aku : Assalamualaikum... Morning... Have a nice day... Nantikan entry masakan aku hari ini..jgn tergugat.hehhehehehehehe

Mat Gebu : Orait! aku tunggu!

Aku : Grrrrrrr.... :P

Mat Gebu
: Releks, gua baik punya olang.

Aku : Aku buktikan kesungguhan aku petang kang... ;)

Mat Gebu : Tak pe, Kita lihat nanti....


Lepas perbualan penuh mencabar dengan MAT GEBU itu aku tak terlelap tido, Errrrr....ape aku nak masak neh??? So terus aku pergi kedai speedmart dan beli ape yang patot... So idea aku adalah...

◙ PUDING LAICI BERSERI2 ALA ADY GEBU ◙



Bahan-bahannya :
sebungkus agar-agar
1 tin buah laici
1 tin susu cair(Ady Gebu pilih F&N je)
2 cawan gula (aku tak suke manis sgt)
4 cawan air



Cara2nya :

1-Agar-agar dimasak besama 4 cawan air serta air dr tin laici sehingga ianya cair sepenuhnya.
kemudian masukkan 3 cawan gula dan dibiarkan ianya cair.


2-Setelah gula cair, masukkan buah laici yg telah dihiris tadi.

3-Biar mendidih sebentar kemudian masukkan susu cair.
kacau sehingga sebati, biarkan mendidih sedikit.



4-Tutup api dan masukkan kedalam bekas.
Sedia dimakan setelah beku.

Ok.... Inilah hasilnya yang mampu aku buat... Dari dapur bujang yang penuh sempadan :) . Walaupun rupanya tak sehensem tuan yan masak..tapi rasanya?? tak caye meh datang rumah meh...



MAT GEBU aku leh masak kan?? grrrr....komen sikit :P


19 comments:

Mat Gebu said...

pEGHHH..SIAP MODEL LAGI...LAWAB TOKEY BETULLLL...HAHA....SYABAS!!,..

AdyBudika said...

model tu membuktikan aku betol2 masak..ahahahahah

Azwa Azee said...

great..:)

Diari Umi Ainul Aina said...

cayalah bro....

~...AmALinA....~ said...

perghhhhhhh~ nk ckit...=p

aDisH.sHidA said...

selalu model nie tumpang brgambar je..bukan dia yg masak..wakakaaa

Sunah Mohammad said...

haha! lawan che mat nih! nak sikit! hehehe~

eh, kek batik saya tadi ape jadik eh? :D

janna said...

cam sodap..heheheh..t nk try la.. =^^=

aliasz82 said...

simpan cikit ;p

cahaya said...

abg ady,,.mmang sedap la...^_^
wany dh siap masak n dah mkan pon..
cuma wany buat terlebih gula skit..so,manis la skit..

nora amila ghazali said...

waaaa... cam sedap.... nak2..

nazrul ashraff said...

haha..tak pandang cara2 nak buat..sebab mmg buta masakan..tapi pandang ending dy je..wei!! haha..nampak cam sedap gi-la kot..haha..boleh bagi hadiah sagu hati la pas ni!! haha..

Cik Z@i Pen@nG said...

fuyoooo...rajinnye

Ina said...

hu..hu..macam sedap je ady??..tergugat cik mat nanti..muahaahaa..
http://inanazir.blogspot.com

ferra ferro said...

pandai jugak masak ye ! ferra ske makan time cair . tapi bahan lain sikit , so die jadi jelly cocktail la =))

Mohd Syukri said...

cm sedap je...hehe

umi_e said...

Tahniah Ady!

*Apa kata kita buat projek masak bersama2 ;) jommmmmmmmmmmm

putERi-kAtEk said...

tinggi nya dia angkat tin susu...mcm nk buat teh tarik...hahaha...

kaki gelas dia pun tinggi....

taste yg tinggi jugak ni...


semua tinggi...

markah????? mesti tinggi kan PCM??? hahaha

bedah gebu said...

salam..
amboiii...terliuq sat Bedah Gebu..hihihii..sedap aih puding laici depa...boleh la Bedah try nanti..
anyway,mai la singgah sat kat blog Bedah...
salam perkenalan.... ;)