Setelah sebulan aktif blogging - Dari belasan ke 473 follower

Ingat kembali detik2 aku mula minat dalam dunia blogging ini... Mula dengan membuat blog semata2 nak hentam seorg blogger...sampai la aku jadikan macam diari harian aku...Memang tak berminat pun untuk ada follower..senyap2 ade la jugak muke2 timbul jadi follower...Tapi jujur aku tak tau pun ape follwer dalam dunia blog...

Sampai satu ketika, aku dilanda masalah kesihatan..aku tak tau nak luahkan pada siapa..so blog yang mulanya menghentam blogger aku jadikan sebagai tempat meluahkan rasa sakit aku :)

Dan pada malam 21 Janury 2011, Satu peristiwa telah melanda hidup aku...iaitu peristiwa ---> Aku dan hadiah paru-paru sempena hari lahirku....

Dan tanpa aku sedar, melalui entri itu, BRO BEN ASHAARI telah hadiahkan aku dengan mempromosikan entri tersebut dalam blog beliau :) Bangun jer 21hb pagi...sengaja bukak blog yang tak berapa penting itu...Hoh??? berpuluh2 komen masuk.... Aku yang tak tahu sangat pasal dunia blogging pun mencari puncanya..Errrrr....sampai la aku baca entri promote dari BRO BEN ASHAARI..So aku andaikan BRO BEN ASHAARI telah menyuntik semnagt aku untuk terus berkarya :) Thanks beb...

Then dalam aku ada semangat itu, berkenalan lak dengan seorg otai blogger... Mula aku dengar jer nama kat radio hot.fm...aku tak pedulikan sangat..tapi namanya memang ada terpahat la kat otak aku...Then, ada seorg mamat display image die sia biru add kat facebook..nama die Adnan...so aku ingat die pun macam kawan2 facebook aku yang lain..Eh, sekali mamat sia biru ada lak kat follower blog aku...Tak lak aku belek blog die...

Kat sahabat blog, aku tak pasti macam mana aku leh termasuk group itu... Ada gak mamat nama Adnan tu...Popular lak tu...Tetibe...errrr...apakah?? kat situ semua org panggil adnan itu dengan nama MAT GEBU...nama yang sama aku dengar kat radio ..errr...start situ aku belek2 blog die...Ahahahaha..nampak sangat aku tak berkemajuan dalam dunia blog kan..heheheh...Sampai la skang aku beranikan diri nak gurau2 dengan Mamat Waris Jari GEBU ini...Rasa beruntung dalam kenal org2 yang dah ada nama kat dunia blogging :)

Sejak hari tu aku hari2 pun akan buat entri...mulakan dengan sehari sekali entri..Dan entri2 yang aku buat pada mulanya agak formal..tak santai sangat, puisi etc...Sampailah hari ini, aku lebih suke letakkan entri2 yang pelbagai... Dari kisah peribadi, cinta, mengarot, dan ada jugak agama k :)

Kat sini aku rasa beruntung ada Folowers macam korg semua..Kalau korg takde..memang aku masih macam dulu..tulis blog time ada masalah jer :P Aku beruntung dan bersyukur gak sebab diberi kesempatan untuk kenal orang2 yang dah ada nama dan sudi untuk sama2 bagi panduan untuk terus berblogging...Tak lokek ilmu...Tapi, tanpa aku sedar, ada insan2 yang tak suke dengan kehadiran aku kat dunia blogging ini..siap maki2 aku, kondem aku kaw2 punya...siap msj kat fb..siap call n sound..tapi semua tu pun semnagt untuk aku terus blogging :)aku tak leh nak kata ape..sebab tak semua pun akan suka kita...

Bertemu kat Gathering jugak merupakan pengalaman yang paling bermakna untuk aku..Alhamdulillah dah dua Gathering yang aku dah join..

--->Sehari bersama SAHABAT BLOGGER

--->Mini Gathering Zon Utara

Dah sekarang.. aku suke kenal dengan semua org kat sini...aku kadang2 rasa tersenyum sorg2 tengok gelagat yang ada..dan kadang2 turut merintih hiba mendengar cerita2 sedih dari semua kawan2...

Prinsip yang aku pegang dalam dunia blogging

◙ Jangan sesekali nak cuba sakitkan hati org lain
◙ Sekali berkawan, biarlah selamanya
◙ Pelbagaikan gaya penulisan
AdyBudika Blog about lifestyle, food, travel and finance by Ady Budika. Any inquiries: mohd.soleh@yahoo.com

14 Comments

  1. nice one ady!..heheh..keep blogging yeah...ana baru je dalam dunia blog nie... :)

    ReplyDelete
  2. fuyyooo.. mantap..
    kami sentiasa menyokong blog Ady..
    ceewaahh.. ayat dah macam bodet dah..kih3..

    btw.. baru tau yang CMG rupa-rupanya nama Adnan.. lalala~ ^^,

    ReplyDelete
  3. hahahahaha encik Ady. Sayang gak eh dekat follower hingusan macam kami ni? Ahakssss...

    ReplyDelete
  4. caya la ady.....semangat mau ada..jgn putus asa ok...caiyok caiyok

    ReplyDelete
  5. sama-sama la ye abang~~~ <--- perasan! haha!

    ReplyDelete
  6. go ady go !! bila mau banje kenny rogers ??

    ReplyDelete
  7. tahniah abg ady...memang penulisan abg ady ada tarikan sendiri..memang best...

    teruskan menulis walaupun mendapat kritikan dari org luar..

    dalam dunia blogging nie..kite kene pegang satu je..rambut sama hitam, hati lain-lain.lain org..lain pendapat.dan jadikan semua kirtikan tue sebagai penguat semangat kita

    ReplyDelete
  8. baru sebulan dh nak cecah 500?
    pergh! blogger2 baru skrg mmg cepat naik!
    tahniah2..! keep it up bro! :D

    ReplyDelete
  9. wah!! cepat tol..huhu..wan pon lmbt..

    p/s
    jom join bloglist pak cek biola.. http://kringg.blogspot.com/2011/02/berita-baik-untuk-semua-jom-join.html

    ReplyDelete
  10. bestnya..memang 1 perkembangan yang baik kan..
    ape2 pun gud luck..
    hope ady dapat hasilkan entri2 yg menarik..=)

    ReplyDelete
Previous Post Next Post