Sunah Suka Sakura dot com

Wednesday, February 2, 2011

SSS- Jom bikin konsert oleh BEN ASHAARI


Bosan2 kat opis... Nampak cabaran Bro Ben... So ada gak peluang untuk berimaginasi...
Errr....tapi masih bosannnnnnnnnnnnnnnnnn


1-Berikan nama tempat yang ingin anda adakan persembahan konsert itu?
Albert Hall London...

2-Harga tiket ?
paling kurang rm500

3-Kata kata aluan untuk mereka yang datang menyaksikan konsert anda itu ..
♫♪♫♪♫ Dimulakan dengan bismillah...disudahi dengan alhamdulillah ♫♪♫♫

4-Sasaran kehadiran penonton ..
dah sah2 penuh dengan ribuan muslimin muslimat...

5-Gambar anda sedang beraksi... apa apa gambar pon boleh ..
*Ala2 Yuna la...tapi nie versi laki keyh...lagu2 islamic jer aku perfome

6 -Sediakan 10 buah lagu yang bakal anda dendangkan nanti.. Tajuk lagu dan penyanyi asal .. Kenapa pilih lagu tersebut
1- Lafaz yang tersimpan - Unic
2- Insyaallah - duet bersama penyanyi asal Maher ZAne
3- Sebelum cahaya - Letto
4- Alergi Sepi - Azharina (aku nak ubah lirik ke keislaman)
5- Usah Ditambah Bara Yang Tersimpan - Elly Mazlein..lagu wajib (penonton kene lambai2 tangan)
6- medley lagu Siti Musliha...
7-10 , lagu nei lagu ciptaan aku sendiri..kalo kasi tajuk pun korg tak tau kot...errr


7 - Penyanyi dalam negara yang ingin anda jemput .. Luar negara pon.. Seorang dalam negara ,seorang luar negara ..
Elly Mazlein bertudung ngan Maher Zane...

8 - Lagu penutup ... Kenapa lagu itu menjadi pilihan anda ..
Opick - Bila waktu telah berakhir... Sebab nie lagu trademark aku..ramai org yang kenal aku kat blog pun sebab lagu neh...

9 - Kata kata penutup buat mereka ( penonton )
Jadikan apa yg saya lakukan hari ini sebagai satu Dakwah..Dan jika dakwah ini berlarutan meniti bibir ke bibir, biarlah ianya bersifat positif dan berterusan..Insyaalah.. renung2kan dan selamat beramal... (dalam loghrat arab sikit2..)

10 - Apakah yang ingin anda lakukan dengan duit kutipan konsert itu ?
Dah sah2 masuk poket.........grrr....


8 comments:

iLa VaNiLLa said...

cayalah !! world music 2.. hehehe.. ila pown join segmen niyh gak.. jum tgk konsert ila nk x??? bleyh tmph tket juge.. hahaha..
ila tgk kmo, kmo tgk konsert ila..

http://vanillasynus.blogspot.com/2011/02/sss-jom-bikin-konsert-oleh-ben-ashaari.html

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

wahh..kemain lagi ady. hehe...nak juga tu lagu elly mazlein. tak terbayang. naz pun ikut sma... join ni

singgah ye

http://yslgalz213.blogspot.com/2011/02/sss-jom-bikin-konsert-oleh-ben-ashaari.html

AdyBudika said...

hhehehe..baiklah kalian berdua..hehehehe

aDisH.sHidA said...

http://cahayanurqasih.blogspot.com/2011/02/assalamualaikum.html

nazrul ashraff said...

haha..tergelak bila tengok elly mazlein bertudung..hehe..jom tgk my knsert..tiket murah jep..haha

APi said...

bang..
tiket free tak de ke?

oh; aina said...

pehh . mahal gle tiket . hahaha

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

haha..ckp kat naz ticket mahal.ady lagi mahal..wowowow