Sunah Suka Sakura dot com

Thursday, February 24, 2011

TUAN DIREKTOR ! PILIH KASIH EH !! `Cinta Si Seliparela'

PELAKON UTAMA

Musang Si Ady

Demak Fredley

Puteri Puspasunah

Dayang ku Usop (die nie maknyah)


PENAMPILAN KHAS

Nenek Gebu


PROP

◙ Pokok Pisang = BRO BEN ASHAARI
◙ Kolam = Amalina
◙ Selipar = Shida



Disebalik pokok pisang

kedengaran suara sumbang Puteri Puspasunah menyanyi2 manja..kawalan suaranya agak berkeliaran..tapi still nak nyanyi dengan kelantangan yang nyaring..lagu ape?? lagu "bunga2 cinta" la.....


Puteri Puspasunah : ♫♪♫ sayangilah diri iniiiiii... cintailah diri ini yang kelayuannnnn ...Bonga2 chentakkkk layu berpusaaaaraannnnn ♫♪♫

Dayang ku Usop : puteri..ampunkan patik pacat yang hina ini... Puteri mahu bersiram atau sekadar mahu bersendaloka??

Puteri Puspasunah: (muke masih maintain ) Tidak sedapkah suara lembut beta ini wahai pacat yang hina?? (jemari belai2 rambut)

Dayang ku Usop : Choyyyyyy Lagi sedap jika puteri sambil menyanyi tu sambil masukkan muke didalam air..bunyinya lebih berkesan...

Puteri Puspasunah: hehehehhe (gelaK tetap sopan keyh ) ada2 saja kamu ini..memuji saya sehingga sebegitu...

Dayang ku Usop :(menanges) tak faham2 bahasa lak sindiran aku neh - kata dalam hati...


Tak disangka, rupanya kejadian yang sedih itu disaksikan oleh dua mata liar dari balek semak... Ada Musang Si Ady dan juga Demak Fredley sedang mengskodeng baek punya..saya tegaskan sekali lagi disini..SKODENG BAEEKKK PUNYA!!!!
penyekodeng itu terus keluar dari tempat persekodengan...lalu menerpa kedua2 gadis tersebut...


Musang Si Ady: selipar siapa yang ditinggalkan dihujung sana?? selipar warna merah jambu..comel jer bentoknya!!!!

Demak Fredley;(angkat selipar yang diletakkan rapi diatas towel :)die senyum jer.tak bersuara...

Puteri Puspasunah: Heyyyyyyyy siapakah kalian berdua..berada di jakuzi milik gadis2?? Eh nok ini namanya jakuzi ya??

Dayang ku Usop : (geleng2 kepala..)

Puteri Puspasunah: ahhhh..lantak la, puteri lebih gemar memanggil kolam ini sebagai jakuzi..ade puteri kesahhh

Dayang ku Usop : chak chak chak....

Musang Si Ady: ini kad nama patik...(mengghulurkan sejenis kertas berwarna hitam)

Puteri Puspasunah: (berlari2 manja menyorok belakang Dayangku Usop) Owh...awak rupanya..blogger terkenal itu..maafkan puteri...puteri suke cerita awak...awak..sila klik ---> SINIuntuk entri yang saya minat itu...

Musang Si Ady: Owhhh..tapi saya buat tu dengan tak sengaja (muka riak)

Puteri Puspasunah: mintak signnnnnnnnnnnnnnnnnnn...

Musang Si Ady: Tujuan utama saya hanyalah untuk mencari pemilik selipar pink ini..Adakah Puteri empunya selipar pink ini??



Puteri menerai selipar yang diajukan.. Tidak muat... Lalu Dayang Ku Usop yang sejak tadi minta izin untuk menerainya jugak..masih tidak muat...Musang jadi kecewa...


Musang Si Ady: andai kalian berdua tidak culuis (loghart kedah) siapa agaknya pemilik selipar pink yang comel ini?

Puteri Puspasunah: (memerhati kakinya...memerhati kaki shidah jugak)Dihujung kampung sana ada seorg lagi pelakon dalam cerita ini...apa kata saudara berdua pergi menyuruhnya menerai selaipar itu?? untung2 die muat...namanya Nenek Gebu...

Dayang ku Usop : biar kami berdua saja yang eskot kalian berdua (untung2 leh tackle diorg ni- dalam hati)


Lalu bermulalah pengembaraan yang begitu penuh liku untuk sampai ke destinasi yang ingin dituju...Sesampai saja dirumah yang dihujung kampung itu..

Musang Si Ady: Assalamualaikum (dengan nada sopan)

Puteri Puspasunah, Dayang ku Usop , Demak Fredley : waalaikummusalam (serentak didalam hati)


Lalu muncul la seorg nenek... Keluar sahaja dari pintu rumah itu.. Nenek itu terus menerpa Musang...

Nenek Gebu : mana dapat selipar kesayangan nenek ini?? Tadi selipar ini terjatuh masa nenek tengah main buai laju2 aku nak kawen dengan anak raja... Terima kasih anak muda sebab bawakan balik untuk nenek... Ini hadiah bestday nenek yang paling nenek sayang...Dan nenek berjanji, sesiapa yang menemui selipar ini nenek sudi untuk menjadi suri rumahnya sepanjang hayat....


Dayang ku Usop , Puteri Puspasunah, Demak Fredley : APA??!!!!

Musang Si Ady: saya rela :)


Maka berlangsunglah perkahwinan Musang dan Nenek Gebu dengan begitu meriahnya.. Disaksikan oleh sahabat2 bloggernya :P



CUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!


25 comments:

lyn_linna said...

hak hak...lawak habis..thanks sbb dh menghiburkan hati sy..hahaha.btl2 lawak..

cik pulau said...

hahahaha..
nice and lawak giler..
ada bakat jadi penulis skrip komedi..hehe..^^,

Izamir Ridzwan said...

haha kelakar

Sunah Mohammad said...

hahahahahaha!!!!!

(tak dapat nak cakap pape dah, gelak je XD)

~...AmALinA....~ said...

kolam pon kolam la,,,hihihihi best2,, kelakar lorh..

... said...

as salam!!
wahahaa! kelakau la pulak~
tengok edisai kamu ku copy jap.versi ku~ wahaha~

jangan marah~~

eT said...

Wahaha..sungguh berfantasi en.penulis.
Me tumpang berlakon leh?
Jd pokok pon pokok lah..huhu

d_tieah said...

Hahahahaha..
Kalo ady dapat jadi hero mesti suka kan?????????????
Jom baca sini pulak..

Entry Terbaru: Tuan Direktor! Pilih Kasih Eh!!

Huhuhu..

Anonymous said...

macam2 lahaiiii

nazrul ashraff said...

ha-ha..gelak kejap..hahahaha..

... said...

as salam..ady!!!

dah siap~~~ :p

mai tengok versi ku~~'

:p

... said...

as salam..
ady, lupa nak bagitau.
hang jadi pelakon untuk entri segmen ben tu~. kalau tak berkenan dengan skrip untuk 'watak' kamu, maklumkan aaa.boleh ubah ;)


http://fadzli-rt.blogspot.com/2011/02/tuan-direktor-pilih-kasih-eh.html

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

jakuzi? adooii~ ady...idea best. tergelak membacanya, dan yg plg best...bila part nenek gebu serbbu tu..hahahaa.tak bole tahan. dapat bayang!

Along Usop said...

nokk.. terharu mak bace crite ni nokk... wakakakakakakak!!... =p

eyqasara said...

hekhekhekhek!! nenek gebu yg dpt rupenyer... mati2 ingtkan puteri.. tapi citer nie mmg best!!! gud job! ;)

Yaya^Pink said...

adoiiii giler lawak....
asek tergelak je...

KHAIRIYAH ZULKIFLEI said...

mr ady :)
kenapa ta letak shoutbox ?

Nurul Afifah said...

yay2..dpt isteri..haha..lawak la cerita ni.!

Mamaleesya said...

jenjalan tgk calon pelakon, aik pelakon dah jadi director dah ni hihi

author faethal said...

Salam Ady Budika, datang sini nak lobi U dgn watak ni, sesuai tak ? http://pulakdah.blogspot.com/2011/02/segmen-tuan-direktor-pilih-kasih.html

Blooger Maniac said...

Nice Stories...keep it up :)

From
Blogger Mania
www.hafeez.my
www.mybajuonline.com

Blooger Maniac said...

Nice Stories...keep it up :)

From
Blogger Mania
www.hafeez.my
www.mybajuonline.com

aDisH.sHidA said...

SELIPAR PINK HAHAHHAHAA

Along Usop said...

woahahaha.. cemane aku tak ingat aku penah bace nih?.. hahahha

Pak Syahot (sYaHir) said...

lawak!!!ksian bro ben...hny jd pkok psang je...