Sunah Suka Sakura dot com

Sunday, March 20, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

mujur ada segmen malam ni..ahaha..so ade gak la entri aku..huhuh..thanks ben..

so sape2 nak join gak?? meh meh meh kilik sini ---> SEGMEN BEN


Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..
Ibu, mungkin terlalu banyak pengalaman yang takkan aku terkongsi..mungkin ada jugak yang kenal dengan aku dan kisah hidup aku selama ini..namun apa pun..aku tetap menghormati dan menyanyangi ibuku...tanpa die mungkin aku masih ditempat yang aku belum tahu masa depannya...

Pengalaman bersama ibu...ingat lagi masa aku kecik..aku la pengembala lembu paling berjaya..aku akan jaga lembu2 milik mak aku dengan begitu tekun..kalau tak jaga lembu tu..aku takkan dapat baju raya...errrr...mak aku tegas...banyak mengajar aku berdikari....

Mak aku jugak pernah datang sekolah..nak sains buku record..sebab ayah taknak tolong sainkan...so mak yang buta huruf malu2 masuk kelas..then die bisik dengan cikgu kelasku...aku dapat agak apa yang dibisikkan..(die tak pandai menulis..then cikgu panggil aku untuk sama2 bincangkan mengenai prestasi pelajaran aku...mak tak sain pun) mungkin air mata ini tak terlihat saat itu..namun dalam hati hanya tuhan yang tahu... mak...tandatngan itu masih ada kat dalam buku record milik aku...aku simpan sampai bila2....


Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...
Dua2 pun aku sayangkan..namun aku tetap lebih sayangkan mak aku..banyak sangat manis pahit bersama die... syurga itu ditelapak kaki ibu...


Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?
Ya Allah walau apa yang terjadi sepanjang hidup aku..aku takkan biarkan kesengsaraan membelenngu mereka...


 Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..
harta itu masuk dalam kuburkah????










15 comments:

Bella Bell said...

sedey jugak aku baca kisah ni..hehe..

sayangilah mak kita...:)

Sunah Mohammad said...

lafaz yang tersimpan...

Citarasa Rinduan said...

ady..kak dok pikir...kamu jaga lembu..
mesti pelbagai pengalaman kan??


PS: hargai ibu kita.................

Hazrina Erin said...

harta tak boleh bawak masuk kubur!

jom singgah (:
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

Miss Ran said...

sedih sgt...harap mak ady bace ni=(

Lulu Rahman said...

sedih :(

Nadhirah-chan said...

tegas gak ibu mendidik . tapi macam tu la baru anak dia jadi insan berguna kan ?

♥LyNnDa♥ said...

sedeyyyy

Azza Firza said...

sdih :'( hukhuk , air mata sekali lagi mengalir , hurmm, visit me too yaa :

kasih ibu membawa ke syurga =)

putERi-kAtEk said...

saya penah buat enrty pasal cerita tu.. sedih mcm nak nngis... huwaaa


http://puteri-katek.blogspot.com/2010/08/ibuku-bermata-satu.html

Rozuan Ismail said...

jagalah ibu anda selagi mereka masih ada

solo molo said...

bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

cik najihah said...

ibu harta yang paling berharga...
x ternilai.. best.. :)

Lulu caldina said...

Semoga ibu bapa kita dilindungi...
Tanpa mereka siapalah kita...huhu

pRiNCe said...

sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)