Sunah Suka Sakura dot com

Saturday, April 2, 2011

...Dalam Botol ( review + trailer ).... Maafkan aku Bidin dan Ghaus... 1 juta 5 hari...

Mampos kalau Arja Lee ngan Wan Raja baca neh...aahahahhaah..amponkan aku korg berdua...hehehe..jgn marah2 k...apa pun aku dah mintak izin kan tadi..

Dapat sms berkali2 dari pelakon2 filem ini bertanyakan samada aku sudah menonton filem ini atau tidak...Susah nak jawab...alasan aku "busy"...errrr..sebenrnya aku tidak berapa nak berani tengok..lagi la bila lihat kawan sendiri dalam keadaan yang aku taknak tengok..ahahahahahahah..Namun setelah ditanya berkali2..aku akhirnya mencuri sedikit ruang untuk pergi ke GSC One Utama bagi menyaksikan filem penuh kontroversi ini...

*kat mana tah gambar nie ambik...nie ok lagi dari tengok ko jadi ruby ...

Aku siap minta keizinan dari diorg berdua (Arja lee danSaiful Wan Raja ) untuk memberi komen yang berbakul2...diorg kata ok jer..ahahaha...so keizinan yang diberikan itu akan aku gunakan sebaiknya :P Dalam masa lima hari..filem ini mampu membuat kutipan sebanyak 1 juta...not bad... Sebab tu gak la aku beranikan diri menonton filem ini...

so ini sinopsis yang ingin digarap


"Rubidin dan Ghaus adalah pasangan bercinta sejenis. Rubidin sangat mencintai Ghaus sehingga sanggup berkorban apa sahaja sampai mengubah identitinya menjadi Ruby. Pengorbanan Ruby walau bagaimana pun tidak dihargai oleh Ghaus dan sebaliknya Ghaus menyingkirkan Ruby dari hidupnya. Ruby kecewa lalu menukar kembali identitinya menjadi Rubidin.Gadis bernama Dina pula datang menghiasi hidup Rubidin. Mereka bahagia bercinta sebagai pasangan normal. Namun, bolehkah kebahagian itu kekal lama apabila Dina mendapat tahu bahawa Rubidin tiada lagi memiliki kelakiannya. Bolehkah pengorbanan membahagiakan pasangan yang bercinta?" 


Mengenai watak yang ditonjolkan... Aku tak tertarik dengan mana2 watak... Macam semua pun takda impak kuat pun bagi aku..errrr.... Tak sanggup tengok kawan sendiri jadi maknyah..errr...sungguh pelik..ahahahh..lagi la bila lihat kawan kita memakai underwar...errr...dan modal ni jugak la aku bahan wan raja..ahahahah " ko meletop la lepas nie dengan peminat2 gay sebab aksi ko pakai underware tuh..ahahahah" 
Korang jangan tak tau... Saiful Wan Raja ini sebenarnya penulis skrip jugak... Die pernah tulis skrip untuk drama Anak Mamak Menantu Mami. Wan, aku suke part ko tepi pantai..sungguh berjaya mencuri pandangan..errr...berdebar beb aku tengok aksi yg macam tu..dalam hati aku siap gelak berbakol2....sorry2..hehehehe..Tapi jika dilihat dari sudut lakonan...aku perlu ucapkan tahniah buat kedua2 pelakon utama ini dan jugak kesemua pelakon dalam filem ini ( Arja Lee, Diana Danielle, Wan Raja, Normah Damanhuri, Fauziah Ahmad Daud, Jalil Hamid, Rosnan Rahman, Pekin Ibrahim)...... Arja, errr....jgn jadi nyah lagi wei..tak sanggup aku tengok ko jadi nyah..ahahahah...sakit mata aku :P

Mengenai jalan cerita... Yang nie aku agak kecewa..sebab aku hampir lost ...aku rasa macam takde klimaks dalam jalan cerita....dan jalan cerita yang banyak melompat2...errr....penggunaan bahasa yang tak maintan... "aku tak suke ko...i tak mintak u buat semua ni" errrr...dilafazkan sekaligus dalam satu dialog dan satu masa yg sama..kalau pada masa yang berbeza mungkin penonton tidak akan perasan..tapi ini dilafazkan dalam satu perbualan..errr...

Namun apa yang aku puji pada produksi filem ini.... Mereka berani tampilkan cerita yang penuh kontroversi dan meletakkan risiko dalam suasana malaysia yang mengawal segala bentuk tayangan yang berisukan sensitif..tahniah sebab berjaya menembusi panggung wayang.... Tahniah juga sebab baru saja 5 hari tayangan, produksi ini telah berjaya memungut 1 juta ringgit :) 

Buat sape2 yang nak tengok aksi2 panas kat filem klasifikasi 18 nie...singgah2 la panggung yang terdekat k.... 



Saksikan disebalik ... Dalam Botol 
-----> DISINI (kalau sebalik tabir pun dah cukup hot...lagi la kat panggung )




15 comments:

y u y u Z u l a i k h a said...

bhahahah! yang baju biru tu muka macam abang bengggg!

Mat Gebu said...

Hahaha...sekadar memeriahkan industri filem negara...ber"warna-warni' lahh katakan...

Bro Framestone said...

bro xsanggup xde bnda tue..

sian perempuan yang ada kat dunia nie... 4 orang leh rasa.. if pandai adjust.. lebih pun boleh rasa

Miss Ran said...

lps bace teringin nk tgk plak..cm best

mynameismy said...

errr... nk tgk ke tak nk tgk ke takkk... hehe

mynameismy said...

@bro Framestone...

hamboi2........

mysara said...

crta ni mmg kontroversi..

Sunah Mohammad said...

alamak, betul la yuyu...hahahahahah!

Izamir Ridzwan said...

sebelah tu adik abg ben ke?

AdyBudika said...

gulp..mana ada iras..errr...

taufiq helios said...

haha!! ...dalam botol kan... pegi tengok tak hajak! huh. haha

hafiz hafizol said...

muahahaha.... meletop gak cite nie.. kene tengok nie..

Pai said...

bang2 der 0 gi tak....
plkon tmbhan ker...
tlang bwk props pun x pe r..

c-tea said...

nak tengok ke tidak../hem...tengok??tidak??

Mohd Khairi Khadzir said...

haha dh tgk dh! hahaha ngan meber2 pmpuan... smuanya kate geli hahaha