Maaf... aku rahsiakan pertunangan kami...

" Bukan niat aku nak rahsiakan pertunangan ini.. Namun dalam islam pun tak galakkan menghebohkan pertunangan... Ini bagi menjaga nama baik kedua-dua pihak lelaki dan perempuan..  Bukan nak mintak sesuatu yang buruk dimasa depan.. Namun kita hanya merancang... Lain la nanti kalau aku kawin..." 

Demikianlah alasan kawan baik aku... Bila aku agak terkilan dia senyap2 tidak memberitahu tentang pertunangannya...  Apa pun Tahniah aku ucapkan kepada Al- Hadi yang akan melangsungkan perkahwinannya tidak lama lagi...

Namun aku ada gak belek hukum menghebahkan pertunangan.. Terjumpa satu blog yang aku rasa agak memberi info.. Aku malas nak ulaskan kat sini.. So siapa2 yang berminat.. Boleh singgah blog milik die k... 


AdyBudika Blog about lifestyle, food, travel and finance by Ady Budika. Any inquiries: mohd.soleh@yahoo.com

22 Comments

  1. hahahaaa...ok la tu kan...pertunangan mmg tak perlu heboh

    ReplyDelete
  2. biarlah dia nak merahsiakan pertunangannya.Kenapa tuan blog?terguris hati ke tak dijemput?

    ReplyDelete
  3. hihihi.. tahniah to kawab abang ady tu..hihi.. pertunangan tu harus dihebahkan kepada orang terdekat saja takut nanti timbul fitnah..tambah2 yang perempuan kalo orang xtau dia dah bertunang lepas tu aa pulak yang masuk meminang kan haram tu lelaki meminang tunangan orang..

    ReplyDelete
  4. yang aku taw kawen kena jemput aku.
    kekeke`~

    ReplyDelete
  5. adehhh..entri suspen..seyess!!!!
    hahaha..
    papepun.. tahniah buat kwn abg ady..^^,

    ReplyDelete
  6. w/pun org lain yg brtunang. tapi tajuk entry ni mmng kontroversi!!!

    ReplyDelete
  7. tak perlu nk hebos sgt, sebab takut nnt putus ditengah jalan, malu plak kedu2 pihak, baik hanya keluarga terdekat je yang tahu.

    ReplyDelete
  8. suspender btl la ady ni.ingt dia yg tnang.btl2.tnang xplu dhb0hkan.adah tnang snyap2.kwn2 ada yg mrh2.smpi kami nk khwn pn diorg xnk tgr kami.siap ugt xnk dtg.aish!xpham2.tahniah tok kwn ady.

    ReplyDelete
  9. mmg pnh dengar, klu pertunangan, tak perlu dihebahkan sngt. msa kawin nnt yg plu.

    ReplyDelete
  10. hot issue,.hehe,..ermm,btol,.prnh trbce artkel psl prtnangan tdk perlu dihebohkn,hnye prkhwnan sje yg prlu dihebahkn,.smg mndpt mnfaat,.so,klu abg ady tunang pon,sume org xtau ye x?,.hiks,.

    ReplyDelete
  11. eh...bukan kena hebahkan juga ke kalau bertunang??sebab takut tetiba ade orang lain plak masuk meminang...kan tak boleh meminang tunangan orang

    ReplyDelete
  12. kawin dan tunang lain-lain hukumnya. Bila bertunang still mcm kawan-kawan, macam berpacaran,m boleh pandang-pandang, duduk renggang2. tapi, bila kawen, lain citanya. so, ada hikmahnya.. hehe

    p/s: suspen nie

    ReplyDelete
  13. sunah pun de share salni..em da kwin t pegi la

    ReplyDelete
  14. haha
    suspen je , ingat ad bertunang . hehh;p
    btol tu , tkyah hebahkan sngt rasanya .y

    ReplyDelete
  15. eemmm...rasanya ikut logik elok kite menghebahkan menda2 baik ni kan..as long as tak menunjuk2 dan berlebih2 kan kan kan

    ReplyDelete
  16. pertunangan xperlu dihebohkan..
    klu nikah dan kawen, kena hebohkan~ :)

    ReplyDelete
  17. haha.. ingatkan tuan blog yg bertunang.. saspen2.. tapi betul la xperlu dihebohkan pasal tunang nih.. sebab takut kalau xjadi jatuhkan maruah si wanita itu pula kan.. :)

    ReplyDelete
  18. lahai...dr satu blog ke satu blog nk cr jawapan...hihi...

    ReplyDelete
  19. tak tau nak komen apa..sbb klu kwn yg saya kenal..rahsiakan saya akn kecil hati..tu jek

    ReplyDelete
  20. saspen jer..hehe...tp kalo btunang ni, kawan2 rapat bgtau laa...kang kecik ati...kan??

    ReplyDelete
Previous Post Next Post