Sunah Suka Sakura dot com

Thursday, April 21, 2011

Maaf... aku rahsiakan pertunangan kami...

" Bukan niat aku nak rahsiakan pertunangan ini.. Namun dalam islam pun tak galakkan menghebohkan pertunangan... Ini bagi menjaga nama baik kedua-dua pihak lelaki dan perempuan..  Bukan nak mintak sesuatu yang buruk dimasa depan.. Namun kita hanya merancang... Lain la nanti kalau aku kawin..." 

Demikianlah alasan kawan baik aku... Bila aku agak terkilan dia senyap2 tidak memberitahu tentang pertunangannya...  Apa pun Tahniah aku ucapkan kepada Al- Hadi yang akan melangsungkan perkahwinannya tidak lama lagi...

Namun aku ada gak belek hukum menghebahkan pertunangan.. Terjumpa satu blog yang aku rasa agak memberi info.. Aku malas nak ulaskan kat sini.. So siapa2 yang berminat.. Boleh singgah blog milik die k... 





22 comments:

aDisH.sHidA said...

hahahaaa...ok la tu kan...pertunangan mmg tak perlu heboh

Rozuan Ismail said...

biarlah dia nak merahsiakan pertunangannya.Kenapa tuan blog?terguris hati ke tak dijemput?

Muslimah Optimis said...

hihihi.. tahniah to kawab abang ady tu..hihi.. pertunangan tu harus dihebahkan kepada orang terdekat saja takut nanti timbul fitnah..tambah2 yang perempuan kalo orang xtau dia dah bertunang lepas tu aa pulak yang masuk meminang kan haram tu lelaki meminang tunangan orang..

~Kirin Selama Perak~ said...

yang aku taw kawen kena jemput aku.
kekeke`~

cik pulau said...

adehhh..entri suspen..seyess!!!!
hahaha..
papepun.. tahniah buat kwn abg ady..^^,

Tasha said...

w/pun org lain yg brtunang. tapi tajuk entry ni mmng kontroversi!!!

ainina jelani said...

tak perlu nk hebos sgt, sebab takut nnt putus ditengah jalan, malu plak kedu2 pihak, baik hanya keluarga terdekat je yang tahu.

Syuhadah Razali said...

suspender btl la ady ni.ingt dia yg tnang.btl2.tnang xplu dhb0hkan.adah tnang snyap2.kwn2 ada yg mrh2.smpi kami nk khwn pn diorg xnk tgr kami.siap ugt xnk dtg.aish!xpham2.tahniah tok kwn ady.

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

mmg pnh dengar, klu pertunangan, tak perlu dihebahkan sngt. msa kawin nnt yg plu.

**::CIKNUURUL::** said...

hot issue,.hehe,..ermm,btol,.prnh trbce artkel psl prtnangan tdk perlu dihebohkn,hnye prkhwnan sje yg prlu dihebahkn,.smg mndpt mnfaat,.so,klu abg ady tunang pon,sume org xtau ye x?,.hiks,.

-iNtAnAdiA- said...

eh...bukan kena hebahkan juga ke kalau bertunang??sebab takut tetiba ade orang lain plak masuk meminang...kan tak boleh meminang tunangan orang

akuwanblur90 said...

kawin dan tunang lain-lain hukumnya. Bila bertunang still mcm kawan-kawan, macam berpacaran,m boleh pandang-pandang, duduk renggang2. tapi, bila kawen, lain citanya. so, ada hikmahnya.. hehe

p/s: suspen nie

Miss Ran said...

sunah pun de share salni..em da kwin t pegi la

eyjalukman said...

haha
suspen je , ingat ad bertunang . hehh;p
btol tu , tkyah hebahkan sngt rasanya .y

risa said...

eemmm...rasanya ikut logik elok kite menghebahkan menda2 baik ni kan..as long as tak menunjuk2 dan berlebih2 kan kan kan

HeziqaMushadadLee said...

ehem!abang ady bile lagii?hehe

NuSaNa NoSa 91 said...

pertunangan xperlu dihebohkan..
klu nikah dan kawen, kena hebohkan~ :)

udin said...

haha.. ingatkan tuan blog yg bertunang.. saspen2.. tapi betul la xperlu dihebohkan pasal tunang nih.. sebab takut kalau xjadi jatuhkan maruah si wanita itu pula kan.. :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kawen jemput ye ady hehe

LindaRahim said...

lahai...dr satu blog ke satu blog nk cr jawapan...hihi...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tak tau nak komen apa..sbb klu kwn yg saya kenal..rahsiakan saya akn kecil hati..tu jek

Sabihah said...

saspen jer..hehe...tp kalo btunang ni, kawan2 rapat bgtau laa...kang kecik ati...kan??