Setiap orang ada cara untuk tarik perhatian pembaca...


Tak kisah la die blogger pames ke tak ker...kalau die ada ramai pembaca, itu dah kira satu kelebihan buat die...Tak kisah la kalau ada orang kata itu entri longkang ker ape ker...Setiap orang ada selera masing2..mungkin bagi kita ianya longkang, tapi bagi orang lain itu sebagai entri berguna.. kalau dah ramai pembaca..itu kelebihan die la... Dan normal jugak la kalau ada org suke...akan ada org yang tak suke..Kita semua tak cukup sempurna dek non!!!

So buat sesiapa yang rasa sesuatu blog itu tidak bagus...jgn pakai nak kondem tak tentu hala..sebab gerenti akan ada yang suke blog yang die tak suke tu.... So jangan hanya letak kat satu perspektif jer k...

Popular tak semestinya berkualiti...tu aku setuju...tapi org lain anggap itu kualiti?? so ???

Ilmu tu kalau ada..lebih baik dikongsi...tak kemana ilmu yang ada kalau simpan sorg2..ilmu tu kalau dicurahkan takkan berkurangnya...masalah orang kita sekarang, bila kita nak kongsi apa yang kita rasa boleh dikongsi...mula la ada suara sumbang yang akan kata "bajet bagusss"...hadoi....

So yang penting kat sini...kita ada minat masing2...so minat kita tak semestinya sama dengan minat orang lain...jgn hanya pandai nak kondem orang lain hanya melihat pada diri kita..letakkan kita dari pelbagai sudut k.. :)

Blogging la secara berhemah :)




_____________________________________________
AdyBudika Blog about lifestyle, food, travel and finance by Ady Budika. Any inquiries: mohd.soleh@yahoo.com

17 Comments

  1. saye nak berbelog cara berhemah la <3

    ReplyDelete
  2. setuju ngan abg ady... semua orang ada cara tersendiri nak corakkan blog dia... kalau nak orang sukakan kita, kita kena suka diri sendiri n orang lain.. jangan suka nak kondem orang jer... hehhe =)

    ReplyDelete
  3. betul apa yang abg ady cakap,setiap orang ada setai dan kelebihan dia....so, kita cuba mencari kelebihan tu...

    ReplyDelete
  4. betoll.. tak semua sempurna and tak semua suka dgn apa yg kita tulis kan.. perbaiki diri sendiri lg bagus dri kondem org je..hu

    ReplyDelete
  5. helloo.. just follow ur blog.. betul2.. ade cara2 nye.. tapi ade tips lagi ke nk tarik pembaca? ngheeeee

    ReplyDelete
  6. Yes! saya setuju. Tulah penyakit masyarakat kita. HASAD DENGKI BANYAK... Kalau tengok org tu lebih sikit dan kongsikan ilmu.. Nah mulalah manusia2 yang punyai sifat HASAD DENGKI ini bersuara.

    ReplyDelete
  7. agreed 110%. lain org lain taste, kalau tak minat sesuatu blog tu, tak yah baca je laa. tak dak org paksa pun. tp jangan laa kutuk blog tu, umpama mengutuk taste org lain kan.

    ReplyDelete
  8. saya sokong...terpulang kepada masing-masing untuk tulis apa...sebab itu blog dia...lagipun tiada manusia yang sempurna di dunia ini....

    ReplyDelete
  9. entri yg cmni la sy nak buat tp xterluah2 lg,.thanks abg ady,.at least,ade jgk ilmu yg diorg dpt dr asik duk kondem blog org lain kn,.hehe,.

    ReplyDelete
  10. setuju.. setiap orang ada kelebihan masing2.. takyah la baca kalo tak suka.. kalo tak suke.. pangkah je. takyah masuk2 da..

    ReplyDelete
  11. ako setuju !!
    kite semua tak sempurna dek noonnn !! hahaha..
    walopon xdek sape yang komen entry ako, tapi ako tawu, ader yang bace entry ako..
    keh keh keh..
    bile ako tawu ader yang bace entry ako, tapi orang yang bace itu silent reader, ako rase mcm ader secret admirer~~..
    having a secret admirer, how kewl is that..??
    ^__^

    keh keh keh

    ReplyDelete
  12. like this one la bro. ya masing2 ada cara masing2

    ReplyDelete
  13. aku suka.padat dan tepat.hehehe

    ReplyDelete
Previous Post Next Post