Sunah Suka Sakura dot com

Friday, May 20, 2011

Berat badan aku naik..Tapi gambar nie macam takde perubahan jer...

Pagi tadi, baru teringat yang ubat dah habis... So terus la nak bergegas ke ppum.. Tapi mujur ada seseorang ingatkan pasal apa yang lebih penting.. Leh lak kan terlupa hari ni hari jumaat.. Grrrr...

So dalam perjalanan pegi PPUM, teringat lak berat badan aku yang dulu.. Cuma 45kg ( time sakit ) dan sekarang dah lebih 57kg.. Ahahahaha.. Teringin lak nak belek2 dan compare gambar aku yang dulu dan gambar hari ini..hehehehe.. So gambar dibawah itu menunjukkan sebelum aku sihat dan selepas sihat...

Macam takde beza pun kan.. ( sengaja pakai baju yang sama )
Mybe kalau aku bukak mask tu nampak kot muke cengkung aku...heehheh

Ok2... ada orang tu tak percaya yang aku dah berjaya penuhkan kotak ubat aku balik... Tengok gambar dibawah sebagai bukti k... Ahahahahahhaa


Penjelasan mengenai ubat-ubat diatas :

  • Yang warna oren kemerahan tu, perisa karet susu.. Kalau makan dengan ais.. Rasa die amatlah sedap.. Lemak2 sikit.. Kalau nak campurkan dalam kek karet pun sedap gak tu.. Lebih kurang nata gak la...
  • Yang kuning tu bukan perisa mangoo k.. Kuning tu sebenrnya perisa jagung.. Kene rebus dulu sebelum makan.. Kalau nak stim lagi bagus.. Dah siap rebus tu, kalau nak lebih sedap, sapukan dengan sedikit mentega...
  • Yang putih.. Kalau tak tau lagi perisa ape tu tak tau nak kata ape la... Tu perisa kelapa.. Sedap.. Kalau rasa nak masak kari, tak cukup santan, yang puteh tu leh menggantikan santan!
So lepas ni, sape2 nak datang rumah.. Anda akan disajikan dengan ubat2 pelbagai rasa ni k!!



12 comments:

not irene said...

ada ada je kamu kan.

jangan lupa makan ubat. penyakit tu dikurniakan buat kita untuk semakin menyintai yang maha esa.

antara ramai-ramai kat dunia ni Allah perasan kita, tu yang dia beri cabaran dan dugaan untuk kita lebih beriman kepadanya.

sakit juga buat kita sentiasa mengingati mati (dan mendapat pahala sunat)

*kamu asthma ya?

mas saari said...

hehehee...kalau ubat rasa sesedap itu, rajinlah Mas makan ubat bila sakit!

semoga bertambah sihat...

Sunah Mohammad said...

ubat kaler pink takde ke? strawberry?

AdyBudika said...

semua komen pasal ubat..pasal gambar yg first takde ke nak komen..ahahahaah

forever love said...

nk komen pasal gambar la nie.. nmpk macam lanun dalam cter one piece.. haha.. alah.. yg budak getah tue.. hihi

makan ubt memang boleh naikkan berat badan pun.. bosan kan makan ubt.. kita sama kan...

shigellazoster said...

wah banyk gak ubat kamu.. saket ape ye .. ??erm pe2 pun ... kalau kita selalu bergantung pada ubat ni... jangan lupa check hati pulak ye.... :) heew.... ... erm sal pic u tu.. tak de beza pun.... ringgan gak an.. kalau 57 tu... huhu.... ingatkan besaw orngnye... ok la.. daaa

bersama kak Es said...

gambo tu hari yang sama sbb tu lah takde beza. cuba letak gamba lain pulak..hehe

banyak nya ubat...setiap sakit ada penawar. moga disembuhkan Allah dan terhapus dosa

mas saari said...

gambor takde perbezaan sebab tu malas komen...hehehehehehe

~CiK TiNieY~ said...

i know that ubat rasanya camana...pnh mkn...hehehe

Rozuan Ismail said...

eyh,mana ada x de perbezaan.yang selepas tu berisi sikit lah =)

ifarizatul said...

berat 45? same ngn berat intan je..hhhaha

Anonymous said...

rasa ubat ady ada steroid yg wat ady increase in apetite n gain weight. Kan ady skang kuat makan.. Takpe asalkan leh sembuh...amin