Sunah Suka Sakura dot com

Wednesday, May 18, 2011

Masak Lemak Ketam Ala Ady Budika - Rahsia Ady Terbongkar.

Nak pecah rahsia sikit pasal makanan yang paling Ady suka makan... Sebenarnya Ady jenis suke makan... Semua pun Ady suke makan... Tapi dalam banyak-banyak makanan mesti akan ada makanan yang paling Ady suka kan??? ehehheehe Ok, sebenarnya sejak dulu Ady amat suke makan masak lemak cili api dan kek.. Sangat-sangat suke... 

Semalam, terus meleleh air liur tengok masakan ini ..... Nak menanges pun ade.. So Ady terus ambik keputusan untuk masak lemak jugak... Ady pegi kedai dan terus beli bahan2 yang diperlukan untuk masak lemak cili api ketam!!

Masak Lemak Ketam

Bahan - bahan :
  • Satu pek segera masak lemak cili api BRAHIM..
  • Ketam 3 ekor.
  • Kentang 
  • Air.
  • Santan
  • Cili api.
Cara-cara menyediakan :
  • Masukkan perencah segera didalam periuk bersama air 300ml
  • Kemudian masukkan ketam
  • Masukkan kentang dan juga cili api
  • Akhirnya masukkan santan..
  • Siap!!!
Kacau santan agar tidak berketul :)


Sesuai untuk org bujang yang sibuk berkerja :)
Selamat Mencuba!!!



13 comments:

aDisH.sHidA said...

glruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup telan air liur

nanti kita kelah ady masak2 erk

Sunah Mohammad said...

kenapa? kenapa?? kenapa????

kenapa masakan ketam yang ni buat saya mengidam.... -_-"

Sunah Mohammad said...

eh, typo...memeleh..

not irene said...

pasti tak boleh lawan dengan rasa yang original kan. Ye lah resepi pon utk orang bujan kan.

untuk ketam terutamanya, tentu teringat mak masak kat kg. setiap kali balik mesti mak masakkan apa2 masak lemak cili api.

Kalau2 rasa rindu tu (masak sendiri je kat kl ni - macam sama ngan mak masak rasanya)

nurkaloi said...

perghh betul2 masak ke nie??

hebak hebak hebak mu nih heheheh

Anonymous said...

awesome wei..kek jelly birthday baki tuh ady yg buat ke

norinaomar said...

menggoda betul rupa ketam tu

mas saari said...

favourite Mas jugak ni...huhuhu

Cik Yatt said...

sedap gile..

Mat Gebu said...

ala ala ala kesiannyaaa...

Rozuan Ismail said...

pergh.memang bagus ady.pandai masak!

Miss Ran said...

laaa knp pakai perencah..ady kn terer msk

ain dzaya said...

pandai jugk laki nie masak yep..hehe