Sunah Suka Sakura dot com

Monday, June 20, 2011

Dia Adalah Penulis Berbahasa Indah.... Aku Peminat Tulisannya Sejak Dulu... Dialah.....

Bersepah-sepah lak bilik aku... Dah la aku tak suka sepah... Ahhh... Sebelum aku balik kampung nak la kemas sikit meja aku yang bersepah ini... Jeling meja roomate aku... Lagi la bersepah... Dia lak masih terbongkang atas katil tu... Hujung minggu la katakan... Ape la yang bersepah sangat meje die tu... 

Ambik peluang untuk belek apa yang bersepah kat meja roomate... "Fitrah???" Aku takkan lupakan puisi penuh indah itu... Puisi yang dia tulis diatas sehelai kertas dan kemudian dia renyukkan... Hati makin meronta untuk belek-belek kertas yang direnyukkan diatas meja milik roomate.. Semuanya karya indah yang mungkin buat aku tak percaya itu adalah hasil karya roomate aku yang... yang... yang....terkenal dengan sikap mat rempit...mat jiwa kacau...mat hati kering... tersenyum aku didalam hati membaca segala karya yang bersepah itu.. Aku kumpul dan aku simpan... 

Final break... Roomate aku nak balik Perak, die rempit jer balik Perak.. Aku dapat sms dari die cakap die nak balik dulu dan mintak maaf kalau ada salah silap... Sampai sekarang aku takkan lupakan sms itu.. Sepanjang jadi roomate, inilah sms yang paling aku rasa tersentuh... Lagipun masa tu aku dah tau, sem depan aku bukan lagi menjadi roomate die... Sayu gak rasa pagi tu.. Bertambah sayu bila ada satu puisi lagi tertinggal kat atas meja die.. Mungkin sempat die karang sebelum die bertolak balik ... Dan inilah karya tersebut :

Puisi yang banyak terkesan kat dalam diri aku.

Dan kenangan puisi-puisi itu kembali bila aku dapat satu komen cari gaduh..  Kat entri ini ---> TAJUK PANAS. Mintak pulangkan kembali hasil karya die... Masih dengan mamat ganas rupanya roomate aku neh.. BRUTAL... Ahahahahahah... Mungkin kalau ada kawan-kawan sekolejku kat UUM yang baca entri ni pasti akan tersenyum sebab mereka akan lebih mengerti .. Aku dan Tam dua insan yang amat berbeza... Namun boleh bertahan jadi roomate selama satu sem :)

Tam... Mybe manusia berubah... Dan aku pun aku rasa dah berubah... Cuma satu yang aku tak pernah berubah.... Iaitu .....

Aku Sentiasa Sukakah Karya Sentuhan Ko


Siapakah Roomate aku?? dialah ---> TAM  
Dan aku yakin korang pun akan turut meminati hasil penulisannya!!!!

* Tam... aku cuma dapat selamatkan puisi "Fitrah" dan "Dingin Pagi Ini" ciptaan ko..... Yang lain lesap bila PC aku rosak...









9 comments:

Sunah Sakura said...

puisi dingin pagi ini... saya pun suke yang tu... dan saya banyak dapat trafik dari situ beberapa hari lepas... membuatkan saya tertanya2...

Isteri Encek Bard said...

sedap tul kata-kata puisi ini

::anak jawer:: said...

baru nama nya dalam hati ada taman... bukan semua 0rg boleh buat puisi...

-Yok mampir diluk = anak jawa masuk paper...hehehe....

mynameismy said...

My pun nk kemas meja laaa.. esok 3 hari dah tade gi training.. harus kemassss... yeay

maszmadi said...

so puitis roomate ady tu yerk..

EYQASARA said...

menyentuh hati la puisinye... huhuhu.. best! kim slm mat rempit.. hihihi..

Iffah Afeefah said...

wah akan ku jenguk

penulis karya itu

::contengan hati::)) said...

puisi di superb ,, ;)

waN Mohd Salim said...

puisi yang mendalam maknanya