PHUKET... Seperti Di Fantasy [ Pengalamanku Part 1 ]

Tanggal 8hb... Sebaik lepas keje jam 3 pagi... Aku terus bergegas balik rumah bagi menyiapkan kelengkapan untuk percutian ke Phuket kali ini.. Agak rushing menuju ke rumah kawan baik yang aku anggap seperti abang aku sendiri.. Kerana die yang akan menghantar pergi ke airport...

Sahur kat airport je.... 

Tunggu flight ke Phuket

Tiba di lapangan terbang Phuket.. Dah ada yang tunggu ambik pusing Phuket.

Sekarang akan menuju ke phuket.. Patong Beach


Destinasi pertama.. Galeri berlian.. Bosan gak yang neh.. sebab diorg sediakan minuman selamat datang :P

Kat kilang madu.. aku tak tau ape motif pemandu pelancong aku bawak datang sini.. Bosan!!! Dah la aku puasa, suh aku rasa lak madu die..


Sepanjang perjalanan check in resort.. Banyak nampak tuk tuk ( teksi/bas )

Di Loby Duangjit Resort.. Tunggu org datang ambik, nak gi Fantasy Phuket Show

Phuket Fantasea
Kalau sesiapa yang datang Phuket, amatlah rugi besar kalau tak masuk Phuket Fantasea Show.. Bertempat di Kamala. Satu tempat yang amat best, indah, mengkagumkan.... 

Fantasea 

Dah sampai Phuket Fantasea, excited

Untuk masuk sini, kene la beli tiket k... Harga tiket rasanya amat berbaloi dengan apa yang akan kita nikmati disini.. Ok untuk tiket masuk dan juga buffet, harga yang terpaksa dikorbankan adalah 1,900 bath (gold seat).. lebih kurang RM190. Mungkin ada yang rasa agak mahal untuk seorang.. Namun, Ady gerenti.. anda akan rasa begitu terhibur disini.. 

Tiket masuk Fantasea.

Selepas kasi tiket, terus jumpe tempat neh.

Memandangkan Ady datang kali nie dalam bulan puasa, jadi tempat pertama yang Ady tuju adalah tempat buffet.. Nak buka puasa.. Hehehhehe.. Jangan risau sebab mereka ada sediakan ruang untuk makanan halal.. Alhamdulillah.. Dapat gak buke puasa dengan yakin.. Huhhuhuhuhuh walaupun waktu berbuka dah lepas setengah jam.. 


Destinasi pertama  Ady dalam Phuket Fantasea... Mencari makan untuk berbuka.. Huhuhuhu.. Terlajak setengah jam berbuka.. 

Haaa.... Juadah berbuka aku halal k

Ade jugak sediakan video time buka puasa, tapi atas sebab masalah internet yang slow.. tak dapat nak upload sampai habis.. So kene tunggu waktu yang sesuai nanti baru upload balik.. So lepas ni singgah2 la lagi untuk tengok video apa yang Ady makan untuk berbuka puasa k :)

Tarikan paling utama di sini adalah pertunjukan pentas.. Namun kat dalam dewan pertunjukan tu tak boleh bawak masuk kamera... Memang sangat2 berpuas hati.. bintang penuh untuk pertunjukan pentas ini.. sepanjang di Phuket inilah satu pengalaman yang amat berharga!!!

Waktu pementasan adalah pukul 9malam.. Jadi Ady ambik masa untuk pusing2 melihat pelbagai yg menarik disekitar Phuket Fantasea ini... 


Banyak tempat menarik kat Phuket Fantasea

Treasure Chamber Of Nakara


Rusa puteh... Teringat lak lagenda parameswara..heehehe

Harimau puteh

Palace of the elephant.



Toilet die pun begitu cantik..hehhehe

Didalam dewan pementasan, Alhamdulillah dapat seat yang amat strategik.. Tengah2 pentas dan didepan pentas... Nak cite sikit pasal apa yang dipentaskan... 

Melihat pementasan ini seumpaman berada betol-betol dialam fantasi... Pelakon, Prop, Pakaian, Elemant semulajadi dan pelbagai medium yang digunakan amat menarik hati.. terkesan apa yang cuba disampaikan.. Ini mengisahkan satu lagenda terkenal phuket.. Sepanjang pementasan,  pelakon die amat superb.. ditambah pula dengan binatang2 seperti gajah, kerbau, ayam, burung, kambing yang turut dibawak naik keatas pentas... Sungguh hebat... Orang sebelah Ady siap mengalirkan air mata sebab terlalu kagum menyaksikan apa yang dipentaskan... Dari atas pentas, belakang pentas, atas bumbung pentas, bawah pentas... semua digunakan oleh pelakon-pelakon ini...  Di ulang sekali lagi!! HEBAT!!!!

Yang paling berjaya mencuri perhatian adalah aksi dimana penari-penari yang seakan-akan terbang di sekitar pentas... Sangat sempurna tarian yang dipersembahkan walaupun diri diikat dan terbang diudara...

Apa yang dipentaskan? Lagenda, Tarian, Akrobatik, Nyanyian, Seram, Aksi bertarung, Senda gurau, Gelagat haiwan (menarik bila tiba-tiba ada ayam lari masuk pentas dan tau-tau je die nak kluar ikot pintu mana), magic show dan lain-lain lagi

Akhirnya.... puas hati...  10 BINTANG DARI 5 BINTANG DIBERIKAN


Bersambung --->  DISINI

AdyBudika Blog about lifestyle, food, travel and finance by Ady Budika. Any inquiries: mohd.soleh@yahoo.com

19 Comments

  1. niceeeeeeeeeeeeeeeeee~~

    lenkali bawak bekal sebijik kurma dalam poket~ ekekeke..

    ReplyDelete
  2. Wahhhh...,macam baca buku teks lahh.. nice n3 ady...

    ReplyDelete
  3. mak aii..ni cerita je ke???hadiah dari phuket xde?:P

    ReplyDelete
  4. Waaaah, tengok muka Ady pn dah ala-ala org Phuket...hehe, pi bermunajat apa kat sana tu..mana ole2 akak? :)

    ReplyDelete
  5. amboiii bestnyaaa....dr gambo2 ko dah tau Phuket tu tmpt yg boleh dikunjungi...ermmmm

    Ady..yg ko tgk kat pentas tu ala2 teater ke? sesuai x bawak anak2 kat sana tu?

    ReplyDelete
  6. bestnya.. nk pegi sana..!!! hehehe

    ReplyDelete
  7. seronok je kan org tu g holiday...

    ReplyDelete
  8. yehaaaaaaaaaa....bestnya ke Phuket...dah lama benar kak zu tak ke sana...patong beach memang best, but mostly byk nite clubs and pubs...mat salleh ramai lorrrrrr....dulu time ke sana, mat salleh ingat kak zu org siam lorrrr...nasib baik ada geng ofis sekali!

    ReplyDelete
  9. bestkan gi phuket ni..sy gi taun lps.dok kt club mid..tp bg lelaki kene la kuatkan iman ye sbb pompuan sana seksi seksa..he3...airport diorang masih guna manual system kan.

    ReplyDelete
  10. holiday masa bulan puasa...jarang didengar..tp ok what..hehe..jimat duit makan pagi n lunch..

    ReplyDelete
  11. apasal blur ja gambar ni??
    *unsur jeles*
    #okbai

    ReplyDelete
  12. perghhhh!!! bestnyeeeeeeeeeeeeeee! bila nak bawak ina pulaks??hahaha

    ReplyDelete
  13. tak sabar tunggu part 2 pasti menarik ek

    ReplyDelete
  14. rasa mcm mahu ekot....

    ~shah aaron

    ReplyDelete
Previous Post Next Post