Sunah Suka Sakura dot com

Thursday, August 4, 2011

Resepi Dapur Bujang Ramadhan - Puding Laici Hijau Bersoda.

Hari Ke-4 puasa, kebetulan hari ni Ady cuti.. So ambik kesempatan untuk masak sendiri. Dah lama tak masak-masak kat rumah bujang ni la katakan.. So untuk berbuka puasa hari ini, ady sempat sediakan pencuci mulut.. Puding Laici Hijau Bersoda.

Puding Laici Hijau Bersoda.

Bahan-bahan :
  1. Agar-agar
  2. Air soda 
  3. pewarna hijau
  4. Laici 
  5. Air

Cara menyediakan.

Agar-Agar Hijau
  1. Masukkan serbuk agar-agar kedalam 500ml air.
  2. Masukkan gula  ( Ady agak-agak jer sukatannya.. agak manis tapi tak manis sangat tu kira ok la )
  3. Campurkan pewarna hijau
  4. Setelah mendidih. Masukkan kedalam bekas..
  5. Sejukkan didalam peti sejuk hingga keras.
  6. Apabila sudah keras, potong berbentuk dadu.


Agar-Agar Laici.
  1. Panaskan agar-agar bersama 1liter air.
  2. Masukkan gula dan kacau hingga mendidih.
  3. Masukkan air soda
  4. Masukkan kedalam bekas.
  5. Kemudian taburkan agar-agar hijau yang telah dipotong dadu tadi kedalam bekas.
  6. Siap!!!

Selamat mencuba.. Hhehehhehehe...






8 comments:

Rozuan Ismail said...

pergh,simple tapi mengidam tengoknya

Sunah Sakura said...

KENAPA SAYA TAK NAMPAK LAGI NI???? AHAHAHAHHA...

SELAMAT BERBUKAAA~

Gaven said...

err.. tersilap baca tadi.. Puding Laici Hijau Berdosa.. huhuhuhuhu

Sunah Sakura said...

waaaaaaaaaa..gaven pun ade blog ke?? ahahah~

ermmm...nak tanya sebab nampak resepiii... agar2 tu sukatan dia berapa?

Iffah Afeefah said...

kreatif la

sentiase kagum ngn ady budika

~..Lesung Batu..~ said...

wahh3~ nak jugak....

eh gaven pon ada blog???waaaa camne boleh tatau ni?hihii

aimie amalina said...

weeee
codap nyeee aihh!
caya lah..laki wat nih =))

Kyra said...

simple but nice