Sunah Suka Sakura dot com

Wednesday, September 7, 2011

Agar-agar Dragon Fruit - Resepi [ Sape nak rasa? ]

Jeling-jeling depan rumah.. Rupanya pokok naga dah berbuah ranum... Biasa la kat kampung, orang bukan nak makan sangat kalo benda mudah nak dapat depan mata... 

Ni kejadian last puasa hari tu, So alang-alang buah naga itu tak dimakan, Ady ambik kputusan buat sesuatu padanya.. Hehhehe...

Agar-agar Dragon Fruit

Bahan-bahan :
Sebiji buah naga.. dipotong dadu
Agar-agar 200gram
Air
Gula
Susu tepung

Cara menyediakan :
  • Agar-agar dijerang bersama air dan gula didalam periuk.
  • Masukkan susu tepung
  • Biarkan sehingga mendidih sehingga berbuih..
  • Setelah mendidih, tuangkan kedalam acuan.
  • Taburkan buah naga yang dipotong dadu tadi
  • Siap!!!!


*Setelah potongan buah naga itu dimasukkan kedalam acuan, warnanya akan bertukar menjadi warna purple secara sedikit demi sedikit dan akhirnya jadilah seperti dibawah :)

 
Selamat Mencuba!!!







10 comments:

[k]o{q}i[n] said...

aku nk kek batik...!!!!

Sis-Lin said...

Chaiyokkkkkkkkk le Ady...aku suka tgk color dia tu.melelehhhhhhhhhhh

nur amalina athman said...

nampak macam sedap ja..:)

FasiHaH SupiaN said...

cantik tu colour...

aimie amalina said...

pehhhhhhhh
nasibla x de bela pokok dragon ni
kalox..bole cube ni
dapnyeeee!

~..Lesung Batu..~ said...

waaaaaa!!~ cam best jekkk

fiq. said...

comelnye kaler,,pinky! haha

::blog anak jawer:: said...

cantik... nampak sedap... tapi lagi sedap kalau ratah je buah naga ni..hehe

FaKArePa!n said...

nmpk macam boleh mngenyangkan perut aku je..hehe

ishiko said...

wahh.. kaler dya mengancam betul