Sunah Suka Sakura dot com

Tuesday, October 4, 2011

Agar-Agar Biskut - Resepi [ Versi Remy Ishak Tengah Bosan ]

Errr... tak tahu nak buat ape.. Belek-belek tengok ape yang ada kat dapur... Terjumpa agar-agar... Nampak gak biskut merry yang dah lama beli tapi tak buka2 pun pek dia.. Fikir-fikir nak buat ape.. So jadilah seperti resepi dibawah.. Kalau puding roti dan kek batik leh dibuat gunakan bahan yang sama... mengapa agar-agar tak leh dicampur dengan biskut kan..Hehehee

Agar-Agar Biskut

Biar rupa tak cantik.. Tapi rasa leh tahan.. hehehe

Bahan-bahan

  • 200gram agar-agar
  • Biskut merry ( dalam 15 keping )
  • Air 700ml
  • Gula dalam 10 sudu kecik
  • Milo 5 sudu


Cara menyediakan

  • Agar-agar dididihkan bersama 700ml air.
  • Setelah agar-agar hampir larut, masukkan milo dan gula.
  • Ramas beberapa keping biskut merry dan taburkan kedalam agar-agar yang sedang didihkan.
  • Setelah mendidih, tuangkan agar-agar tadi kedalam bekas yang telah disusn kepingan biskut merry.
  • Biarkan hingga beku.

Selamat mencuba.. Hehehheehe



14 comments:

Mohd Khairi Khadzir said...

kaler kurg menyerlah heheheh

aDisH.sHidA said...

kreatif sungguh

rucci87 said...

milo tu kalau lebih sket mesti lg sedap n kawwww... kekeek

AdyBudika said...

ahahahahaaha.. dah habis!!!!

aimie amalina said...

waaa
biskot mery bukn leh wat kek batik je
arag2 mery pon bole
nyummmyy!

Tentang Kita said...

respek giler leh la cipta resipi cam tu ek

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mesti sedap.rupa tak penting.pasti mengenyangkan.

maszmadi said...

erm... ni resepi ady ker resepi remy ishak... hehe

Cik Puan Zura said...

rajin tul...

Sunah Sakura said...

abang.............. ni kan...kalo saya pregnant cam kak azila...saya kan...kan...kan...takmo la cakap kat sini..

IBU GEBU said...

resepi paling gojes sepanjang zaman!!!

sunah... suspen je kan?

Puan tia said...

mcm best je...biskut kat umah tu tgh berstok2..xtau nak wat pe....huhuhuh

normala_ali said...

wah semakin bnyk dgn resepi. heheh.. bagus2. nampak sedap..

Oh Oeya said...

rajin tol.. anak sapaaa laaa ni ;-)