Sunah Suka Sakura dot com

Tuesday, October 18, 2011

Resepi Cucur Jagung Elakkan Dari Janda Berhias Versi Ady Budika

Cuti.. Jadi macam biasa aku akan jadi rajin untuk kedapur.. Nak turun cari makanan kat bawah rasanya amatlah malas... Nak menempuh kedai janda-janda berhias, tak rela nak kene peewweeetttt dengan akak2 tersebut.... So ambik keputusan untuk masak apa yang ada jer..

Belek-belek dapur, ada jagung lagi satu tongkol, so ambik keputusan untuk buat cucur jagung... That rite~~~~

Cucur Jagung Elakkan Dari Janda Berhias
Cucur Jagung


Bahan-bahan:

  • 3 Cawan tepung gandum\
  • 1 Sudu tepung kastad
  • 1 Biji telur
  • 1 Tongkol jagung
  • 1 Mayang bawang besar

Cara menyediakan :

  • Potong isi jagung dan campurkan kedalam tepung
  • Bawang besar dipotong dadu dan dimasukkan kedalam tepung dan jagung
  • Masukkan air masak dan gaul hingga sebati.
  • Masukkan gula yang telah dicampurkan sedikit air suam.
  • Panaskan minyak dan bolehlah digoreng hingga warna keemasan.
  • Angkat dan hidangkan!!!!
Selamat mencuba!!!! 



15 comments:

SyafiQ aHaDin said...

hehe! nama dia lawak. Ape kena mengena dengan janda berhias?? Hehe!
Duda taknak?

JunAina said...

salam ziarah...

cucur jagung nak lagi kick masuk isi udang dan sedikit daun kucai cicah sos...memang terangkat...

terkenang2 cucur jagung Pak Din kat Tangling belakang masjid negara!

nurkaloi said...

siyes ker ady yg wat nie?
ok jeles hahah tak penah tawu resepi nie
tp lau sbut psal jgung sure sedapkannn

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

ni yg nak tabik spring nie~ jarang laki rajin turun dapur.hihi.. ^__^

mas saari said...

nama cucur tak menahan! kelassss gitu..

JIJI YU said...

ape kaitan cucur jagung dgn janda

Iffah Afeefah said...

Ifah skong jiji

xde kaitan oke

abg ady u re da best

psni masak lg k

penaGlow said...

deretan kedai janda2 berhias..?
jgnnnnn..nanti yg tkmo tu la kot terbekenan..ekekee...

Rozuan Ismail said...

motif janda berhias?hint ke apa ni

Sis-Lin said...

kekekeke tongkol eh jagung tu? aku panggil sebatang...kekekekeke

♫ mokwo® ♫ said...

kat kampung mokwo ramai jugak janda berhias kawin teruna...ok maaaaa!ikut sunnah!! hihi
kot2 sangkut sorang bolehlah ady makan pree sokmo!

Sunah Sakura said...

walopun cantik kaler dia, tetap rasa nak muntah tengok sume benda skang...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

[fArAh aLiAs] said...

ady di blog farah!

http://coretanharapan.blogspot.com/2011/10/blogger-handsome-hot-part-2.html

aimie amalina said...

ayooooooooo
cm perlu mncri jagung sekarang ye =p

cik yuki said...

sedapnya . . . .