Sunah Suka Sakura dot com

Monday, May 7, 2012

Resepi Berasaskan Jambu Batu (Dari Kacamata Seorang Lelaki)

Dua hari lepas ada balik melake... Alang-alang balik, jadi terus serang ladang jambu ngan Dragon Fruit... Banyak gak hasil yang dituai.. Sehinggakan tak mampu nak habiskan =.="

Terdetik nak buat satu resepi. Jadi terhasillah resepi seperti dibawah :)

Bahan-bahan.

  • Jambu batu segar
  • Kuah Rojak Mak Bee


Cara menyediakan.

  • Potong buah jambu kecik2.
  • Bukak penutup Kuah Rojak Mak Bee.
  • Cicah buah jambu tu dengan kuah rojak.
  • Siap!!!


Sedap!


Selamat Mencuba dan menjamu selera..

Kuah Rojak Mak Bee yang amat terkenal dengan kesedapan rasanya




15 comments:

Rozuan Ismail said...

muahaaha.resepilah sgt kann

Solihin Zubir said...

ceh! ni pon kena buat resepi ka? haha.. ngek..

Iffah Afeefah said...

nk rojak jugakkk

Cik Asma BLuppy said...

aiyakkkk!! pengsan la resipi macam ni. hahaha

Anonymous said...

kita is lapar...kita tak makan lagi...

mynameismy said...

ini dikira resipi ke?-.-'

Wan Ahmad Izudean said...

boleh lah kalau nak kira resepi.
tak guna api pun resepi jugak ye dak.hehe

izyantyPersonalTaste said...

sedap2...tiba2 ngidam buah jambu lak, nampak fresh terus nak makan walaupun bukan pgemar b.jambu he3..

Asyiqin Haulisah said...

ye bersama saya chef wan.

obat asam urat alami said...

sedapnye

IBU GEBU said...

fuhh! mahal betul resepi ni, chef2 hotel 5 bintang pun menangis baca

IBU GEBU said...

ni baru resepi ady, jemput baca & jemput makan ya... (jeles punya pasal ni nak makan jambu jugak)

IBU GEBU said...

ni baru resepi ady, jemput baca & jemput makan ya... (jeles punya pasal ni nak makan jambu jugak)

IBU GEBU said...

alaa... lupa nak letak link

http://ibugebu81080.blogspot.com/2012/05/resepi-kuah-rojak-buah.html

Scarlett O'Hara said...

Resipi paling cool.Kuah rojak org lain tak bolehlah ye? :D