Sunah Suka Sakura dot com

Tuesday, August 28, 2012

Suasana Hari Raya Di Lembah Kenanga

Lamanya rasa tak update blog.. heeheheh.. banyak up pasal lagu jer kan.. Sio kali ni nak share sikit suasana beraya di Kampung aku. :) Kampung Kenanga, Alor Star, Kedah.

Seperti yang dah diceritakan beberapa bulan yang lepas, rumah aku terlibat dalam satu kebakaran yang memusnahkan hampir 90% rumahku.. Entri berkenaan rumah terbakar itu aku ada ceritakan pada entri ---> INI.  Alhamdulillah... setelah dua bulan berlalu, ayah dan juga bantuan dari pelbagai pihak akhirnya dapat membangunkan sedikit dari rumah.. Cukup la untuk merasa tidak kurang di aidilfitri. Namun rumah masih dalam proses pembikinan :)

Balik raya kali ini aku ditaja oleh company kesayangan.. Tonton.com.my .. Naik bus yang free.. heheheh... Dihantar sampai ke tempat dilahirkan lagi.. thanks tonton.com.my...  

Bus Tonton yang sunguh selesa yer

My Big boss kene interview oleh beberapa station tv  :)

Berpeluh tunggu bus tengah panas :)

Yeay dah sampai Kedah!!!

Setiba di kampung halaman, aku terus bertungkus lumus menyiapakn apa yang belum selesai... Dari keje seorg abg, kepada keje seorg akak.. aku lakukan agar adik-adik tidak terasa kurang dipagi raya nanti :) Alhamdulillah.. Adik-adik cukup faham dengan situasi yang melanda kami sekeluarga.. 

Seperti juga keluarga2 yang lain.. dipagi raya kami bermaafan.. Tahun ni tak semeriah tahun-tahun yang lepas kerana tak semua adik beradik pulang ke kampung... Namun syawal masih dirai :)

Bergambar bersama sebahagian keluarga

Bersama adik

Seterusnya biarlah gambar dibawah yang menceritakan segala :)

Antara yang sudi hadir.. Keluarga sebelah ayah

Setiap tahun.. Tak pernah terlepas.. Pasti akan datang kawan aku yg sorg neh.. Walaupun rumahnya agak jauh dari rumah aku

Rakan sepejabat aku.. Thanks helmi sudi datang :)

Rumah ex-classmate (Fiesol, Ridhwan dan isteri, Nursunarti)


Mungkin belum terlambat nak ucapkan.. Selamat hari raya.. Maaf zahir batin... Duit raya ada banyak baki lagi neh.. SAPE NAK!???






15 comments:

MOHD HANIFF said...

Uncle Ady....nak duit raya!!!

Iffah Afeefah said...

auww sejak bile tukar cokelet ni

rase nk makan je nengok template br

#nak duit raya, iffah bawah umur lg ni

#selamat hri raya abang ady!

norinaomar said...

Selamat Hari Raya AdyBudika..bertabahlah kerana kita manusia sentiasa diuji olehNYA

banyak lagi angpau tu..saya punya dah licin

kunci locker said...

nk duit rye, tu yg penting...kih9

Dato' epi said...

Tengah kering nih... Boleh la kalau nak bg tuh... Keke

Dato' epi said...

Ha elok la bg aku adyyy... Dapat jugak ko pahala...

Sunah Sakura said...

kelakar baca komen ipah....makan la, makan laaaa...hahaha

erm..alhamdulillah...lebar betul senyum abang dengan abang mie kat gambar tu... :)

Cik Asma BLuppy said...

nak duet raya jugak....hehehe
selamat hari raya..

Rozuan Ismail said...

wah..sakan beraya ye

qasehraihan said...

meriah tuuuuuuu...sakan..

entry gambo raya..

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/entry-gambar-qasehraihan-julung2-kali.html

Ain Dzaya said...

amboi seronoknyer beraya...bolehla kasi duit raya..ain dak kawin lg nie bang ady oi!

FatihaNur said...

nak angpau yg bawah tu....

Blog Kiter said...

nice blog!

Sanji Ngatmi said...

nice KAncil !

http://mybloggersociety.blogspot.com

Erika Azmi said...

dpt jg smbut bsama kluarga... raya sama2.. insyaAllah semuanya akan pulih slow2 yep..