Aku, Melaka Wonderland, Tanjung Kling dan Majalah Rapi...

SEtelah habis keje..Dengan mata penuh mengantuk aku terus bergerak menuju ke Bandaraya teknologi hijau - Melaka... Dalam pukul 7pagi ....

Apa yang terjadi??? Biarlah gambar kat bawah menceritakan segalanya...


♀♀ SAmpai kat melaka around 10.15....

So terus menuju ke Melaka Wonderland..nak mandi situ jer (almaklumlah sejak malam tadi lom mandi..hehehe)

Akhirnya... Yeayyyy...sampe gak...

◙◙ Sampai Melaka Wonderland dah...

Dah sampai tu terus sepantas kilat salin baju mandi...Leh lak terjumpe haiwan yang lagi besar dr Mr Froogy aku...tak leh jadi neh :P

◙◙ Ni la dia..die sengaja nak panaskan hati aku.. So kene la penumbuk sulong aku neh!!!

Dah siap2 salin baju...Ape lagi?? time nak berendam la...grrr....Best2...hehehehe..Pssstttt...sebelum itu...nak masuk kene beli la tiket kan...Harganya RM30 kalo hari minggu dan RM25 hari biasa :)


◙◙ Mandi manda...

Selepas penat mandi..terus aku gerak balik tanjung Kling..sempat gak aku posing manja dalam kawasan Melaka Wonderland ini...




Balik dari Melaka Wonderland...Aku terus gerak balik Tanjung Kling...Dalam keadaan penat itu..aku merajinkan diri untuk menjadi seperti mat gebu..so aku gunakan ilmu yang ada untuk masak Puding Jagung..grrrr....Sebab cadang nak bawak gi camping petang nantinya...

Eh...ade ker yang tak kenal Mat Gebu?? tak percaya la...try korg klik sini ---->Tuan Gebu mesti korg kenal die la...

◙◙ Bertungkus lumus k...


◙◙ Tuang bahan2 yang telah dicampurkan tadi kedalam bekas yang sesuai :P



◙◙ Dah2..aku tau la rupanya buruk..ahahaha..tapi rasanya sedap k!!!


Sambil2 tunggu puding itu kering.. Aku belek2 la majalah milik akak aku...Grrrrrrr....Ada lak majalah Rapi..so hentam jer baca...

◙◙ Belek punya belek..Aku tak terkejut ppun bila nampak muka otai Bro Ben dalam majalah tu..hehehe..

Aku baca setiap isi dalam page bro ben itu...mukasuratnya jugak!! Aku lantas menjerit memanggil akak aku.. Tanya pasal susu yang elok untuk kesihatan...Akakku jadi pelik..kalau korg nak tau..korg baca la entry pasal abg ben kat majalah rapi itu...

Ini la Bro ben yang aku maksudkan.Klik untuk explore pasal beliau n macam mana die leh masuk majalah rapi --->Encik Ben Ashaari


Tibe2..aku rasa macam duniaku seakan pudar2....grr...


◙◙ SEbab majalah nie dan Bro ben la aku terlelap!!! so planing nak Camping kat Pantai puteri terus terbatal..huhuhhuu...

Memang plan awal aku balik melaka kali ini untuk camping kat Pantai Puteri..tapi atas sebab majalah Rapi...aku terpaksa cancel planing aku ni..sedih tau..GRr.. (senagaj nak salahkan org lain)

Terjaga dah lewat petang...So ambk keputusan pusing bandar melaka dah la kot malamnya...nice gak..hehehehe

◙◙ Otw kat Jonker Street..sempat snap pic neh..hehehe

Esoknya...Aku pun bergerak la pulang ke Bandar utama... Sempat pegi Dataran Pahlawan untuk beli ole2...So..berakhirlah dua hari percutian aku ke Melaka..grrr...karangan aku macam tak best jer..errrrr

◙◙ Nak balik..tapi ade org tak kasi balik..terpaksa ramai pujuk die...

◙◙ Sempat gak la lepaskan rindu dendam kat budak nakal neh

◙◙ Singgah kat sini untuk ambik gambar jap

◙◙ Selamat tinggal Bumi Melaka...Nanti aku datang lagi
AdyBudika Blog about lifestyle, food, travel and finance by Ady Budika. Any inquiries: mohd.soleh@yahoo.com

4 Comments

  1. bro lu datang negeri kelahiran gua..haha

    ReplyDelete
  2. laaaa....tak habaq awai2..kalo tak leh la mintak belanje minum :P

    ReplyDelete
  3. wah amacam bro melaka.best kan?

    ReplyDelete
  4. syakir has put on some weight...so cute n ensem..big round eyes

    ReplyDelete
Previous Post Next Post