Sunah Suka Sakura dot com

Sunday, October 10, 2010

Aku takkan bersuara....

Sanggupkah kita menjadi beban untuk org lain???? Inilah persoalan yang bermain difikiran aku sekarang...Mungkin akan ada insan yang sudi menggalasnya bagi pihak anda..namun sanggup dan tegakah kita biarkan die menggalas beban itu sedangkan ianya milik kita??? Titisan air mata ini kalah lagi pagi ini.... Aku lebih sudi dan rela menggalas segala keperitan, kepayahan, kesakitan yang aku alami dari turut dirasai oleh org2 yang begitu ambik berat pasal diriku... Sudah cukup dan mewah kesakitan yang telah aku kongsi dengan mereka...cukuplah sampai disini... biarkan aku menangis sendirian sekali lagi....

“Ady...kenapa ady sekarang terlalu pentingkan diri..kedekut... Kenapa Ady nak tanggung masalah ini sorg2?? Apa yang diminta cuma sedikit senyuman dan kebahagiaan dari Ady... Tapi sedikit kepedihan yang Ady tanggung sikit pun taknak dikongsi...Akak benci ady..benci!!!” (air mata die mengalir...suara sekat2) aku tak mampu terkata...cuma diam seribu bahasa...

Sejak hampir dua bulan aku rasa sakit ini... Tapi apa yang aku pamerkan dimata tidak sederita didalam...Memang jika diamati, dilihat dengan mata kasar...aku masih sihat seperti insan2 lain... Bukannya ada penyakit yang kronik yang mampu buat hidup aku bertukar 100%...Namun rasa tersiksa ini sebenarnya sudah tidak tertanggung... Aku bayangkan apa la rasanya perasaan mereka yang menghidapi kanser atau penyakit2 kronik yang lain... Aku yang baru disahkan mengidap athma ini pun sudah tak tertahan .... Nafasku tersekat, Pandanganku Gelap, Dadaku sesak, Jasadku lemah....

Nengada kan aku?? hehheheheh..tapi kalau sape2 yang ada lelah macam aku gak...mesti korg dapat rasa apa yang sedang aku alami..dah la aku baru nak menjinakkan diri dalam bidang kelelahan ini...Berjalan gi opis pun dah rasa semput..Sampai2 opis terus suara jadi alternatif... Adoiya.....


3 comments:

yusuf_89 said...

sedhnya post nie.

fyzal said...

slm.. sabar ye bro
aku phm.... hope everything goona be ok!
byk kn bsbr...
hope Allah pemudahkan segala urusan =)

Anonymous said...

abang soleh...

kite terjumpa entri ni..adakah kerana ini, abang?

jika kerana ini, kite fahaminya...abang taknak kite turut merasa bebannya kan? sebab itu abang berusaha menjauh dari kite...?

abang...diri ini mahu berada disamping abang tak kira susah atau senang... bukan hanya bersama abang pabila abang senang...

apapun...kalau tahap ini yang abang maksudkan dulu...kite doakan agar abang cepat sembuh...sihat kembali macam dulu...

kerana kite sendiri turut merasa akan peritnya melihat orang tersayang diuji kesakitan...

syafakallah abang...

syafakallah... sahabat2 kite turut mendoakan abang... ameen...