Sunah Suka Sakura dot com

Wednesday, June 8, 2011

Belum Reda Isu Konsert Final AF 9 Depan Masjid Besi...

Masih belum reda rupanya... Sesiapa yang meneliti gambar yang Ady letakkan kat entri ---> ini 

bukan bangunan besar tu yang Ady maksudkan.. tapi lihat dicelah-celah bangunan itu..laluan itulah digunakan untuk menuju ke masjid besi.. lebih kurang 500m jer rasanya..  Sesiapa yang menggunakan laluan itu lebih arif :) 

Tentu akan dapat lihat masjid yang ady maksudkan.. Ramai yang terkeliru dengan bangunan perbadanan Putrajaya tu.. Tapi perasan tak dilaluan tengah itu apa?? bukankah masjid??? Masjid Besi Putrajaya...

Kalau anda orang yang menginap sekitar situ pasti lebih arif... Dan lebih arif untuk sesiapa yang menunaikan solat disekitar situ...

Apa pun mungkin individu2 terlibat lebih arif dalam hal ini.. mungkin juga rujukan telah dilakukan oleh pihak berkenaan.. Namun ini hanyalah sekadar pendapat pribadi dari seorang muslim...


15 comments:

mizzkechique said...

dulu sebelum ada masjid blh la buat, skang dh ada masjid sepatutnya hormat la.. sebelum ni ada konsert suria fm kt situ gak..klu xsilap thn lepas...
laluan pejalan kaki tu "Qiblat Walk"... dan sgt tak sesuai nk buat kt situ... mmg la dataran tu kerap kali dijadikan tmpt utk acara besar2.. dan sepatutnya sebelum dirikan masjid kt sn, fikir masa akan dtg..hurmm, tula, lebih kejar keuntungan..


alamak, terpanjang lak komen...

mas saari said...

sangat2 tidak setuju...
kalau nak buat kat putrajaya pun, PICC kan ada!

NURUL AINI NORAZMAN said...

aini sgt setuju dgn pendapat adi tu,.aini xpernah pergi tmpt ni,.tpi bile tau je knsrt tu buat dkt dgn masjid,. teros rasa mcm,."knpa diowng ni bodoh sgt",.

zuwaidah said...

patutnya dia orang survey dulu kan kalau nak buat sebarang majlis....adeyyyyyyyy....macam mana tuuuu...

[k]o{q}i[n] said...

main redah je nk wat konsert tu... xpkir lngsung keadaan sekeliling...

shida anwar said...

berapa banyak typo da...erkk..itu pulak yg dikomen..ahakas...larikkkk...

Along Usop said...

golongan artis skarang dah tak pikir agama dah..


janji dorang buleh kaut untung.. jalan..

sesegar said...

yeke ady budika? baru tau ni

Miss Ran said...

ady! typo sungguh byk

sile betulkn sblum sunah dtg

fRaMe+LenSeS said...

yang menjaga tu ISLAM. tapi selalu nya ISLAM yang kurang memandang isu ni sebagai serious.. tu sedih tu..

Kak Aya said...

baru tau tentang hal ni sb mmg tak ikut AF, agak kecewa jugak la kan sebab orang dah makin pandang remeh benda-benda berkaitan Islam.

Rozuan Ismail said...

kalau nak selamat,buatlah cara tertutup.x de ganggu sape2

Citarasa Rinduan said...

subhanallah..
baru tahu ttg konsert AF final dari blog kamu... gara2 sgg masjid...

moga2 astro prihatin..

**::CIKNUURUL::** said...

ooo,msjid besi tu ek,.prnh pegi tp bile tgk gmbr ni smlm,xperasan laluan die,.ya Allah,.

AL AZRUL said...

dah berulang2 kali konsert2 diadakan di kwasan skitar tmpt trsebut, termsuk d dataran skitar monumen alaf baru... kdua2 tapak sgt hampir dgn masjid besi, mgkin dtaran d kwsn monumen alaf baru lbih dpt dilihat dgn jelas masjid besi, pernah d buat konsert di situ... 'KOnsert himpunan 1 juta beli", di mana??? di kwsn sekitar tersebut jgk... knpa konsert2 sebelum ni tk d bangkang,???.... acara2 'festival' pnuh dgn org, berasak2, tapi di masjid... mmg kurang orang...