Sunah Suka Sakura dot com

Saturday, June 4, 2011

Menu Sedenak!!! Mat Gebu Sungguh SUPERB!!!

4 June 2011 - Penerbangan seawal 7.25 pagi aku ambik untuk menuju ke Johor - Senai.. Tujuannya adalah melawat seorang kawan lama dan juga melawat sifu masak-masak ku...Sepanjang penerbangan, aku berpeluang menikmati pemandangan yang cukup indah ciptaan Ilahi.. Sebelum ini aku jarang ambik gambar jika dalam penerbangan. Hari ini terdetik nak rakamkan keindahan atas awan ini kerana awan yang terlihat amatlah menarik mata yang memandang.

CIPTAAN ILAHI YANG TIDAK TERNILAI

Tiba tepat jam 8.15 pagi dijemput oleh seorang rakan lama. Sempat gak belek2 apa yang patot untuk dijadikan buah tangan. Oleh kerana hari masih pagi, jadi ambik kesempatan untuk bersarapan disekitar pekan Kulai. Kerana janji dengan Mat dalam waktu makan tengahari akan sampai dirumahnya.

Breakfast nasik goreng dan sambal kerang, pedas.. Rasa pedas itu menusuk-nusuk pulak.. Lepas makan terus mulakan perjalanan dari Kulai ke Sedenak.

Akhirnya!!!! Tiba di Sedenak buat kali kedua dalam hidup ini pada jam 11.15 pagi. Belum masuk waktu makan tengahri, rasa segan mula menjengah..hehehehe.. Pintu rumah Mat tertutup rapat!!! Risau lak nak masuk..ahahahaha.. Tapi memang tujuan nak datang sedenak kan.. So terus kol Mat suh bukak pintu. So leh masuk rumah...

Tolong Mat masak k.. Errrrr... Betollllllllllll tolong Mat masak... Errrrr... Sebenarnya tolong tengok jer...

Lepas kami dah siap asak.. Akhirnya kami dah sedia untuk makan.. Makan ape?? Makan seperti gambar dibawah...

CUPCAKES


SEDAP


IKAN SENANGIN MASAK SAMBAL KANTAN


DAGING MASAK PATAYA


MY FAV MASAK LEMAK CILI API


KEK BURBERRY USOP!

PART PALING BEST!! MASUKKAN SEMUA MAKANAN DALAM TUPPERWARE!


TAPAW
Ok... Siap tapaw k.

Thanks gak untuk kek lapis Sarawak..heheheehehe

Apa pula eh perancangan untuk esok??? Esok adalah hari PERTANDINGAN MEMASAK KEK PELIKAT ANATARABANGSA... Nantikan hasilnya dari Ady esok k!!!!


* Sumber gambar makanan dari ---> Enchek AJ



15 comments:

Sunah Mohammad said...

tu diaaaaaaaaa... ada yang cakap tak habis tadi, so sambung makan untuk 2-3 hari lagi... hahahahha~

[k]o{q}i[n] said...

cett...x aci sungguh..

~..Lesung Batu..~ said...

menciiii T_T

UNA budak BAEQ said...

pergh tuperwae bertingkat ikut turutan !

dasat dasat .

nur intan hazirah said...

laporrrrrrrrrr hahahaha mmg sedap oooo..tgk gambo pun dah leleh...:D

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...

Kenapa air liurku meleleh .. off nang!!

shafmechy said...

waduh..sedapnya..

efa nur said...

waahh...bestnye abg ady...siap tapaw lagi..hikhik :D

Rozuan Ismail said...

serius ady bertuah.memang tengok pon dah terliur =)

Mat Gebu said...

Salam ady...jam 4+ pagi aku masih tak tidur..hmm, apa2 pun terima kasih atas ingatan anda pada mat gebu..terharu pun ada. yelah aku hanya blogger yang teramat biasa sangat tapi masih ada ingat.. minta maaf jika ada terkasar bahasa...yea...eh pesal lawa pulak pic masak2 tu...hmmm

Budak kuat makan said...

pcm ni ade je yg dia nk masak.. kekeke

~~zAnAfAhMi~~ said...

berapa org mkn ni? bertuahlah dpt rasa air tangan CMG yg kreatif tu, tapau lagi...ini mendatangkan kemarahan....huhu.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh dpt tgk kuih serimuka...bestnyer jumpa cmg dan sunah..nak sgt jmp korang tau!

azila said...

ady, tupperware tu dr kolumpo ker sedenak mali?hehhe..ciskekkkkkkk..nak sket:)

Sis-Lin said...

eh eh...tingkat bertingkat ko bawak balik ye ady??? tu le nasib aku x dtg..klu aku dtg, mmg xde can ko nak tapau!!!! hahahahahah