Sunah Suka Sakura dot com

Sunday, January 8, 2012

Selamat Hari Lahir Nenekku (8 January)

Aku taip.. aku backspace... aku taip lagi.. aku backspace lagi... Tah la ...Aku tak tau ape nak tulis kat entri yang aku rasa paling bermakna dalam hidup aku ni.. Aku takde ayat yang ingin aku gambarkan melalui tulisan... 

Segala kenangan, gelak tawa, suka duka, nangis gembira... yang aku lalui dengan beliau sukar aku gambarkan. Betapa aku sayang beliau ini... Apa pun aku cuma nak beliau tahu yang aku rasa amat terharu sebab diberikan peluang untuk kenal beliau dengan  lebih rapat...

Beliaulah kawan, beliaulah teman, beliaulah guru, beliaulah sahabat, beliaulah nenek, beliaulah MAT GEBU... Thank Mat sebab sudi jadi sebahagian dari hidup aku yang penuh dengan pelbagai rencah ini.. ( walaupun rencah hidup aku tak sesedap rencah masakan ko, tapi ko tetap sudi hadir)

Dihari penuh bermakna ini, aku ambik kesempatan nak ucapkan Selamat Hari Lahir Yang ke 21 Mat... Moga dengan bertambahnya usia, maka akan bertambahlah iman dan amal, umur serta usia, jodoh, rezeki dan segalanya.. Insyaallah. Amin..

Aku buat kek ni khas untuk ko... Berserta hadiah Blackberry seperti dibawah :)


Tapi... Persoalannya, ko mampu ker nak tekan2 keypad die??





16 comments:

Citarasa Rinduan said...

gelak kak part BB tu

adikku ady, CMG bangga kenal kamu..
selamat hari lahir buat CMG

Mat Gebu said...

Terima kasih ady budika..kerana masih ingat kat aku....

Iffah Afeefah said...

tang keypad tu kejam okeh

pcm mmg rapat..ye shbt terbaik

anGah said...

pergh.. terharu..

Syafiq Ahadin said...

wah, ramai blogger buat entry khas untuk PCM. hehe! jeles, tengok kat fb update via BB. wooo~~

misshannajr said...

nenek??? hahaha siyes ingat betol2 birthday nenen..tp bila tgk kek tau dah tau sapa nenek yg sebenar haha..

Cik Pulau said...

hamboiii abg ady.. kemain lagi...
nasib baik la bufday pcm..
so dia takleh nak marah2.. hahaha..

hepy bufday pcm..^^,

zaMir said...

21??? kita sebaya la camtu....org yg publish entry ni lagi tua dari kita la, PCM!!! hahahah

-syira- said...

hahaha.ingtkan nenek betol2 tadi..:)

Anonymous said...

Errr..entah sent tak..takpe send lagi sekali..Amin jugak

Rozuan Ismail said...

ingtkan nenek manalah tadi ye.happy birthday Mat gebu

zikeryhassan said...

kemain dia ngata orang kan

the triplets said...

sedapnya kek coklat...

Sis-Lin said...

Tapi... Persoalannya, ko mampu ker nak tekan2 keypad die??..
*aku bru perasan ko tujukan kat 'jari' Mat gebu kannnnnnnnn? hahaaaaa dan aku rasa Mat pun tak perasan..atau dia hrtu dtg baca gitu2 aje sbb byk ucapan dia nak balas...

kalau dia tau..naya kau tak jejak kaki ke sedenak! hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ummi said...

Ady, kejiii tul pgilan nama tuh...kalau akak mau fengsan...hahaha.. Tp nnt besday akak, hantar BB betul taaaauu...xnak la gambar nih...kejii

is_isaac said...

sedap lak tengok kek tuh! ngeeee