Sunah Suka Sakura dot com

Tuesday, March 22, 2011

AKU BENCI ROKOK... Tapi rokok tak benci aku T_T

INI KISAH  PERCINTAAN AKU DAN SI DIA

*Gambar kenang-kenangan aku dan sidia...

"Benci...mulanya aku sayang..tapi akhirnya aku benci...sebab rokok la aku terpaksa menanggung penyakit yang aku tanggung sekarang..sebab die jugaklah aku semput, hadoi....

Percintaan aku dengan rokok bermula secara senyap...kami menjalinkan hubungan tanpa restu keluarga, namun kawan2 rapat aku bersetuju dengan perhubungan kami ini... Walaupun waktu itu aku belum mampu untuk menyara kehaduirannya...

Namun percintaan tanpa restu ini putus ditengah jalan.... Aku rasa aku tak layak untuk bersamanya... Aku akhirnya mengambil kata putus untuk clash...so aku clash dengan begitu sukar..walaupun setiap hari aku rindukan dia..namun aku cuba untuk lupakan dia...akhirnya..alhamdulillah..aku berjaya lupakan dia...

Namun setelah aku berkerja, dia datang lagi menagih cintaku..dia datang saat aku begitu perlukan seseorg yang mampu berikan aku ketenangan...Jika dulu aku cuma menghabiskan masa selama beberapa ketika..namun kali ini aku lebih dasyat kerana setiap masa aku akan bersamanya..sehinggalah satu malam aku jatuh pengsan didepan orang ramai..aku dikejarkan kehospital dan dipendekkan cerita aku disahkan menghidap jangkitan pada paru2 akibat terlalu mencintai rokok!!!

Sejak hari itu..aku terlalu bencikan dia...dia yang membuat hidup aku merana...dan sekarng aku hidup bahagia tanpanya..."


Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !
"Jika anda rasa merokok itu cool?? macho?? fikirlah dua tiga kali..korg nak satu hari paru2 korg berhenti berfungsi dan nyawa korg hilang?? errr..aku dalam nak menasihatkan org lain neh aku lemah sikit. Aku sendiri tak sanggup nak upload pic bahaya rokok tu.."


Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..
"Orang2 yang kaya dan tak sayang duit :) rokok tu mahal woooooo"




Menyertai segmen yang dianjurkan oleh Bro Ben disini ---->AKU BENCI ROKOK







12 comments:

Sunah Mohammad said...

alhamdulillah...:)

Halimatun Sa'adiah said...

perghhh..terok jgak kesannye kt anda ek..
anyway tahniah! anda bebas dr rokok.

Miss Ran said...

tahniah..bebaskan diri anda dri cinta memudaratkan tu

c-tea said...

huhu..memang pon...tu lah...akibat..dah sakit baru nak berhenti..manusia-manusia...jom baca entry ct berkaitan rokok ni..ct ade satu cerita yang mana mamat ni kehilangan family dia..sebab cintakan rokok

solo molo said...

Alhamdulillah...

NiSha said...

bagus la.. tp mcm maner nak suruh org yg kita syg berhenti merokok.. iiisshh pening kepala...
adik Nisha abis semua baju pun bau rokok...

b a m b a m ' s said...

wat per berhenti..rokok kan best..lek ar...baru kena semput..kanser paru2 pon lom kena lagi per..strok pon xde lagi kan..kekekekekke..

Rina Rossoneri said...

rokok itu bawa penyakit, busuk, gigi kuning, bibir hitam..jadi, apakah keistimewaan rokok itu???
hehehe

HATYCIKNUURUL said...

alhmdlillah,.dh bebas dr cngkaman cinta palsu lagi jelek itu,.

Lulu caldina said...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

Along Usop said...

kuatkan semangat lupekan kekasih lama ye ady..

ingat orang yang tengah tunggu tu... wink2..kenyit mate sket.. =)

... said...

as salam..
ya~
rokok la yang menyebabkan harga barang naik.
harga racun rumpai mahal,
minyak roket ke angkasa mahal,
cuka mahal(ya kot.haha)
dsb..

semua bahan2 tu, lebih diutamakan
untuk penghasilan rokok..yes! encik ady tak merokok!
alhamdulillah..

=)